پایان نامه بررسی تاثیر اجزای آمیخته بازاریابی برجذب مشتریان بانک توسعه تعاون استان کرمانشاه |
آمیخته بازاریابی خدمات
آمیزه بازاریابی خدمات شامل تمامی متغیرهای است که سازمان می تواند در ارتباط با بازار هدف و نیز برای ارضای تقاضای بازار، آن را کنترل کند. زمانی که گروه خاص مشتریان(بازار) مشخص شده و مورد تحلیلی قرار گرفتهباشند، سازمان میتواند بطور مستقیم فعالیتهای خود را در جهت برطرف کردن نیازهای بازار بشکلی سودمند آغاز کند.
مدیران بازار هنگام بحث درباره استراتژیهایی که را بی بازاریابی کالاهای ساخته شده بکارمی رود، معمولا به چهار عنصر استراتژیک؛ یعنی محصول، قیمت، کانالهای توزیع و روشهای پیشبرد فروش اشاره می کنند. لاولاک و رایت معتقدند علاوه بر چهار عنصر مذکور، عناصر استراتژیک دیگری نیز در زمینه خدمات میتوانند مورد توجه قرار گیرند. برای رسیدن به این منظور، ایشان الگوی آمیخته بازاریابی خدمات[۱] متشکل از هشت متغیر تصمیم گیری را مطرح ساختند(لاولاک و رایت،۱۳۸۵). همچنین صاحبنظران دیگری به نام های باتن و مک مانوس[۲] الگویی متشکل از هفت متغیر را مطرح نمودند(باتن و مک مانوس، ۱۹۹۹).
در یک شمای مشابه، اوهما (۱۹۸۲) مدل ۳Cs را مطرح می کند که شامل مشتریان، رقبا و شرکت است و بر تعامل و ارتباط استراتژیک بین این سه عامل تأکید میکند. آمیخته بازاریابی خدمات شامل چهار عامل میباشد که عبارتند از: محصول (خدمت)، قیمت، ترفیع محصول و توزیع.(ونوس و دیگران، ۱۳۸۶، ۵۰) مک کارتی در دهه ۱۹۶۰ چهار عنصر آمیخته بازاریابی را معرفی کرد. پس از آن سایر محققان با بررسی صنعت خدمات و توسعه افسار گسیخته بخش خدمات در اقتصاد جهانی و کشورها با توجه به ماهیت خدمات و بنگاههای خدمات محور عناصر بازاریابی را افزودند بطوریکه در حوزه خدمات غالباً از هشت عنصر صحبت به میان می آید و از آنجا که تمامی این هشت عنصر با حرف پی(P) شروع می شوند، اصطلاحاً به آن هفت پی (۷P’s) گفته می شود.
۲-۲-۴)مزیت رقابتی در خدمات
امروزه رقابت قیمتی در خدمات کمتر به چشم می خورد. اگر مشتریان پندار این را داشته باشند که خدمات موسسات موجود یکسان است بیشتر به ساله قیمت روی می آورند. اما معمولا چنین چیزی کمتر رخ می دهد و قابلیت مقایسه خدمات حتی در یک صنعت نیز کار دشواری است. بنابراین راهحلهای ممکن برای نهاد های ارائه دهنده خدمات شامل موارد زیر می گردد. ا)کیفیت. بسیاری از شرکتهای خدماتی یی برده اند که بهترین راه برای تمایز از رقباء ارائه داثمی کیفیت خدماتی برتر نسبت به آنهاست. این امر می توانا مزیت رقابتی نیرومندی را ایجاد کند.
۲ ) نحوه ارائه خدمت. شرکت خدماتی به سه طریق ارائه یا تحویل خدمت، خود را متمایز میگرداند:الف) کارکنان مخصوص برای تحویل، ب) ایجاد یک محیط فیزیکی خاص برای تحویل، ج) فرایندی ویژه برای تحویل.
[۱] -Integrated Service Management
[۲] – Bottem & Mc Manus
سوالات یا اهداف پایان نامه :
سنجش رابطه عوامل آمیخته بازاریابی با جذب مشتریان بانکی
۱-۴-۲ )اهداف کاربردی
سنجش رابطه بین مکان و توسعه شعب با میزان جذب مشتریان
سنجش رابطه بین نرخ سود و کارمزد ارائه خدمات بانکی در جذب مشتریان
سنجش رابطه بین تنوع و به روز بودن خدمات بانکی در بانک با جذب مشتریان
سنجش رابطه بین تبلیغات بانکی با جذب مشتریان
سنجش رابطه تاثیر نرخ سود و کارمزد ارائه خدمات بانکی بر جذب مشتریان
سنجش رابطه داراییهای فیزیکی ملموس بر جذب مشتریان
سنجش رابطه تاثیر رویه ارائه خدمات بر جذب مشتریان
برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:
لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : بررسی تاثیر اجزای آمیخته بازاریابی برجذب مشتریان بانک توسعه تعاون استان کرمانشاه با فرمت ورد
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1399-01-10] [ 09:21:00 ب.ظ ]
|