877/0

 

 

 

 

قصد ترک شغلی

 

 

558/.

 

 

 

 

تلاش برای خدمات

 

منبع فایل کامل این پایان نامه این سایت pipaf.ir است

 

 

981/0

 

 

 

 

سطح خطا 0.05 میباشد*
همانطور که در جدول 4-10 مشاهده می شود در سطح خطای 05/0 متغیر های تحقیق بالاتر از 05/0 می باشد که نشان دهنده این موضوع است از توزیع نرمال پیروی می کند. (سطح معنی داری>0.05). بنابراین می توان از آزمون های پارامتریک برای آماراستنباطی استفاده کرد.
4-4- آمار استنباطی
تحليل مسير
براي بررسي فرضيه ها از تکنيک تحليل ساختار هاي عاملي و تحليل مسير استفاده گرديد. مدل يابي معادلات ساختاري، تکنيک تحليل چند متغيره اي بسيار نيرومند از خانواده رگرسيون چند متغيري خطي است که به پژوهشگر اين امکان را مي دهد مجموعه اي از معادلات رگرسيون را به گونه اي همزمان مورد آزمون قرار دهد. مدل يابي معادلات ساختاري يک رويکرد آماري جامع براي آزمون فرضيه هايي درباره روابط بين متغيرهاي مشاهده شده و پنهان است که گاه تحليل ساختار کواريانس، مدل يابي علي ناميده مي شود. به طور کلي معادلات ساختاري داراي سه مدل اساسي زير مي باشد:

 

 

 

    1. مدل اندازه گيري (تحليل عاملي تاييدي)

 

 

    1. مدل ساختاري (تحليل مسير تاييدي)

 

 

    1. مدل عمومي معادلات ساختاري

 

 

در مدل اندازه گيري روابط بين متغيرهاي پنهان و متغيرهاي مشاهده شده در خور توجه است که به دو مدل اندازه گيري Xو Yدسته بندي مي شود. در مدل ساختاري به دنبال اين موضوع هستيم که مشخص کنيم روابط موجود بين متغيرهاي پنهان که بر اساس نظريه استخراج شده اند با توجه به داده هاي گردآوري شده از نمونه مورد تاييد قرار مي گيرد يا خير. اما مدل عمومي، ترکيب دو مدل اندازه گيري و ساختاري است و در آن هم روابط بين متغيرهاي پنهان و آشکار (مدل اندازه گيري) و هم روابط بين متغيرهاي پنهان (مدل ساختاري) مورد توجه قرار مي گيرد.
مدل يابي و تحليل معادلات ساختاري( ارائه مدل)
هنگامي که متغيرهاي تحقيق زياد بوده براي بررسي تاثير هرکدام از متغيرها بر روي يکديگر بصورت همزمان از مدل يابي معادلات ساختاري استفاده مي شود.نگرش شغلی متغیر میانجی تحقیق بوده که از ترکیب متغیرهای رضایت شغلی و تعهد سازمانی ایجاد شده است. متغیر مستقل تحقیق توانمند سازی و متغیر وابسته تحقیق تلاش برای خدمات و قصد ترک شغلی است.نتايج و مدل عمومي اين پژوهش با توجه به تاثير متغيرها بر روي يکديگر بصورت همزمان پس از پياده سازي و اجرا در نرم افزار AMOS18به طور خلاصه در زير آمده است:
شکل 4-1 نشان دهنده مدل تحقيق در حالت استاندارد مي باشد. منظور از حالت استاندارد، استاندارد شده ضرايب مسير رگرسيوني مي باشد که در حالت استاندارد ميزان خطاهاي متغير حذف خواهد شد. ميزان ضرايب مسير در حالت استاندارد براساس انحراف از معيار متغيرها خواهد بود.
شکل 4-1)مدل ساختاري در حالت استاندارد
ضرايب مسير متغيرها در حالت استاندارد و سطح خطاي 05/0 در جدول 4-11 نشان داده شده ست:
جدول4-11)ضرايب مسير در حالت استاندارد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
yle="box-sizing: inherit; width: 1104px;">