مقاله – بررسی عوامل موثر بر اعتماد سازی مشتریان در توزیع آنلاین محصولات انتشاری، لوازم آموزشی و کمک … |
Chi-square = ۱۳۰۱٫۸۳; RMSEA = ۰٫۰۷۲ < 0.08; X2/df = ۲٫۶۲ < 3
CFI = ۰٫۹۱; IFI = ۰٫۹۱ ; RFI = ۰٫۸۹; NNFI = ۰٫۹۰; SRMR = ۰٫۰۵۸
از آنجا که تکنیک تحلیل مسیر یکی از روشهای تحلیل دادههای آماری است که بیشتر برای آزمون مدلهای علی به کار گرفته شده است؛ جهت آزمون نظریه یا مدل مبتنی بر نظریه مورد استفاده قرار میگیرد. از آنجا که در تحلیل مسیر تأئیدی روابط بین صفتهای مکنون درخور توجه است. در واقع به دنبال آن هستیم که مشخص نمائیم روابط موجود بین صفتهای مکنون که بر اساس نظریه استخراج شدهاند با توجه به دادههای گردآوری شده از نمونه مورد تأئید قرار میگیرید یا خیر؟. همانطور که از نمایشگر ۴ – ۱۰ و نمایشگر ۴- ۳ و ۴ – ۴ قابل استنباط است، تحلیل مسیر تأئیدی شش متغیر تحقیق با توجه به ضرایب استاندارد مسیر و اعداد معناداری مورد تأئید قرار گرفته است و نشان میدهد که روابط موجود بر اساس نظریههای استخراج شده و دادههای گردآوری شده از نمونه مورد تأئید است.
نتایج نمایشگر ۴-۹ نشان میدهد، به ترتیب امنیت (B = 0.52)، شهرت (B= 0.41) و قابلیت استفاده (B = 0.27) بیشترین اثر را بر اعتماد کاربران دارند. مقدار R2 متغیرهای تحقیق نشان میدهد که طبق دادههای جمعآوری شده ۸۰ درصد تغییرات متغیر اعتماد بطور مستقیم توسط ۴ متغیر شهرت، امنیت، قابلیت استفاده و رضایت کاربران و ۱۱ درصد آن بصورت غیرمستقیم و از طریق اثر متغیر قابلیت استفاده بر روی رضایت کاربران (USE * SAT، BINDIRECT = ۰٫۳۲۹۴) تبیین میشود؛ همچنین ۳۷ درصد تغییرات متغیر رضایت از طریق متغیر قابلیت استفاده تبیین شده و در مورد متغیر تعهد نتایج نشان می دهد که ۴۰ درصد تغییرات این متغیر بطور مستقیم توسط متغیر اعتماد نشان داده میشود و بطور غیر مستقیم ۱۲ درصد تغییرات از طریق متغیر میانجی اعتماد تبیین شده است.
برای دانلود فایل متن کامل پایان نامه به سایت 40y.ir مراجعه نمایید. |
۴-۴ پاسخ به فرضیات پژوهش بر اساس روش روابط ساختاری خطی یا لیزرل (LISREL)
فرضیه اصلی ۱
طبق نتایج بهدست آمده از ضریب مسیر و مقدار سطح معناداری که در نمایشگر ۴-۹ نشان داده شده است، متغیر شهرت، در سطح اطمینان ۹۹ درصد توانسته است بر اعتماد کاربران تاثیر معناداری داشته باشد (B = 0.41، T-VALUE = 4.48) بنابراین فرضیه اول تأئید میگردد.
فرضیه اصلی ۲
طبق نتایج بهدست آمده از ضریب مسیر و مقدار سطح معناداری که در نمایشگر ۴-۹ نشان داده شده است، متغیر امنیت، در سطح اطمینان ۹۹ درصد توانسته است بر اعتماد کاربران تاثیر معناداری داشته باشد (B = 0.52، T-VALUE = 6.25). بنابراین فرضیه دوم تأئید میگردد.
فرضیه اصلی ۳
طبق نتایج بهدست آمده از ضریب مسیر و مقدار سطح معناداری که در نمایشگر ۴-۹ نشان داده شده است، متغیر قابلیت استفاده، در سطح اطمینان ۹۹ درصد توانسته است بر اعتماد کاربران تاثیر معناداری داشته باشد (B = 0.27، T-VALUE = 3.24). بنابراین فرضیه سوم تأئید میگردد.
فرضیه اصلی ۴
طبق نتایج بهدست آمده از ضریب مسیر و مقدار سطح معناداری که در نمایشگر ۴-۹ نشان داده شده است، متغیر قابلیت استفاده، در سطح اطمینان ۹۹ درصد توانسته است بر رضایت تاثیر معناداری داشته باشد (B = 0.61، T-VALUE = 4.48). بنابراین فرضیه چهارم تأئید میگردد.
فرضیه اصلی ۵
طبق نتایج بهدست آمده از ضریب مسیر و مقدار سطح معناداری که در نمایشگر ۴-۹ نشان داده شده است، متغیر رضایت، در سطح اطمینان ۹۹ درصد توانسته است بر اعتماد کاربران تاثیر معناداری داشته باشد (B = 0.54، T-VALUE = 6.68). بنابراین فرضیه پنجم تأئید میگردد.
فرضیه اصلی ۶
طبق نتایج بهدست آمده از ضریب مسیر و مقدار سطح معناداری که در نمایشگر ۴-۹ نشان داده شده است، متغیر اعتماد، در سطح اطمینان ۹۹ درصد توانسته است تعهد کاربران تاثیر معناداری داشته باشد (B = 0.64، T-VALUE = 7.35). بنابراین فرضیه ششم تأئید میگردد.
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-09-21] [ 10:47:00 ب.ظ ]
|