سطح معناداري (P-value)

 

 

487/0

 

 

 

 

نتایج جدول 4- 43 نشان می دهد که سطح معناداری آزمون از 05/0 بیشتر است لذا تفاوت معناداری بین مهارتهای ارتباطی کتابداران با مدارک تحصیلی مختلف وجود ندارد(P>0.05). در نتیجه فرضیه رد می شود.
فرضیه 6: بین میزان تجربه کتابداران ومیزان برخورداري آنها ازمهارتهاي ارتباطی مناسب رابطه معناداری وجود دارد.
در این فرضیه برای بررسی رابطه بین میزان تجربه کتابداران ومیزان برخورداری آنها از مهارتهای ارتباطی از ضریب همبستگی پیرسون استفاده می شود.
جدول4- 44نتایج آزمون همبستگی پیرسون در تعیین ارتباط سابقه کار و مهارت‌های ارتباطی کتابداران

 

برای دانلود فایل متن کامل پایان نامه به سایت 40y.ir مراجعه نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

متغیرها ضریب همبستگی پیرسون سطح معناداری
میزان سابقه کار کتابداران
و
میزان مهارت‌های ارتباطی کتابداران
13/0 52/0

 

براساس جدول 4-44 ضریب همبستگی بین دو متغیر برابر13/0و مقدار احتمال مربوط به سطح معناداری آن برابر 52/0 است که از 05/0 بیشتر است بنابراین رابطه مستقیم ومعناداری بین دو متغیر مورد مطالعه وجود ندارد(P>0.05). در نتیجه فرضیه رد می شود.
5-1. مقدمه:
این فصل شامل بحث و تفسیر یافته های پژوهش، نتیجه گیری نهایی، کاربرد نتایج و در ادامه پیشنهادات جهت انجام پژوهش های بعدی که می تواند مفید واقع شود ارائه می شود.
5-2. تحلیل نتایج و یافته های پژوهش:
در راستای ارائه و تحلیل یافته های پژوهش، وضعیت مهارت‌های ارتباطی کتابداران، عوامل مؤثر بر تعامل بین فردی و میزان و عوامل مؤثر بر رضایتمندی دانشجویان از تعامل با کتابداران در قالب سوال ها و فرضیه های پژوهش تحلیل شده است.
5-2-1. پرسش های پژوهش:
در این بخش به طور خلاصه نتایج و یافته های حاصل از پااسخگویی به پرسش های ذکر شده ارائه می شود.

 

 

 

    1. از دیدگاه کتابداران دانشگاهی شهرستان سبزوار، مهم ترین عوامل مؤثر در میزان آشنایی و بکارگیری مهارت‌های ارتباطی مناسب هنگام تعامل با دانشجویان کدام است؟

 

 

برای تعیین مهم ترین عوامل مؤثر بر تعامل بین فردی، پرسشنامه ای استاندارد مشتمل بر 34 گویه در اختیار کتابداران کتابخانه‌های دانشگاهی شهرستان سبزوارقرار گرفت. طبق پرسشنامه مذکور این عوامل به چهار دسته عوامل فردی، سازمانی، محیطی و فرهنگی دسته بندی می شود.
یافته های حاصل از پاسخگویی به سوال نخست نشان داد، مهم ترین عوامل مؤثر بر تعامل بین فردی از دیدگاه کتابداران ابتدا عوامل محیطی است و پس از آن عوامل سازمانی، فردی و فرهنگی تاثیرگذار می باشند، که این نتایج خلاف نتایج رهنما(1391) می باشد.
کتابدارن دانشگاهی شهرستان سبزوار معتقدند که عوامل محیطی مناسب جهت برقراری موثرتر تعامل با کاربران از سایر عوامل از اهمیت بیشتری برخوردار است، از قبیل نوع چیدمان تجهیزات کتابخانه و قابل مشاهده بودن میز امانت، جهت مراجعه سریع کاربر به کتابدار و همچنین وجود نشانه های راهنما برای جلوگیری از سردرگمی کاربر در کتابخانه. پس کتابداران معتقدند در ابتدا شرایط محیطی باید بگونه ای فراهم شود که کاربر به کتابدار به آسانی مراجعه کند و تعامل شکل بگیرد. که فراهم ساختن تسهیلات بیشتر محیطی برای تعامل بهتر برعهده سازمان مادر است.




 
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...