دانلود متن کامل پایان نامه در سایت jemo.ir موجود است

العه با استفاده از داده‌های هیئت‌رئیسه از ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۷ نشان می‌دهد که بودجه بر مبنای عملکرد حداقل دو درصد از هزینه‌های دولت را کاهش می‌دهد؛ و این مقاله نیز به روش‌های اجرای بودجه بر مبنای عملکرد در کشورها پرداخت.
آندروز[۵۷] (۲۰۰۴) نشان داده است که امکان اجرا بودجه‌ریزی برمبنای عملکرد در ایالت‌هایی وجود دارد که در آن‌ها توانایی حرفه‌ای و کارشناسی برای چنین تغییراتی بیشتر وجود دارد و مقامات و مدیران برای اعمال چنین تغییراتی اختیارات بیشتری دارند و میزان پذیرش تغییر نیز بیشتر است.
برنز و لی[۵۸] (۲۰۰۴) دریافتند که استفاده از شاخص‌های اثربخشی عملکرد، نرخ‌های بهره‌وری در بودجه‌های ایالتی، ارسال ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ کمی کاهش‌یافته است. آن‌ها همچنین دریافتند، در دوره‌های زمانی که سطوح منابع مالی تغییر کرده، این شاخص‌ها نیز به میزان زیادی بهبودیافته‌اند.
گری و ویلیام[۵۹] (۲۰۰۵) در مقاله‌ای تحت عنوان «مفید است، اما نوش دارو نیست: برنامه بودجه‌ریزی بر اساس عملکرد در ایالت فلوریدا» به اصلاح نظام بودجه‌ریزی برمبنای عملکرد در ایالت فلوریدا پرداختند و عوامل مؤثر و مفید را به دودسته عوامل فرایندی و سازمانی که شامل، فقدان رهبری سازگار، عدم توافق درباره هدف وبی اعتمادی و عوامل فنی که شامل اندازه‌گیری عملکرد، سیستم‌های حسابداری می‌شود، پرداختند.
کتاک و سلینگر[۶۰] (۲۰۱۰) در پژوهشی تحت عنوان «بودجه برمبنای عملکرد در ترکیه» که برای استفاده مؤثر و کارآمد از منابع عمومی دارای اهمیت حیاتی در ترکیه برای اصلاح مدیریت مالی عمومی انجام شد، در این مقاله به ارزیابی وضعیت فعلی بودجه‌ریزی برمبنای عملکرد از دیدگاه عمومی پرداخت و تمام مراحل بودجه‌ریزی برمبنای عملکرد ازجمله برنامه‌ریزی استراتژیک، برنامه‌ریزی عملکرد، گزارش پاسخگویی و حسابرسی و همچنین همه عناصر سیستم ازجمله قانون، روش، هماهنگی، راهنمایی، مالکیت و عوامل مؤثر بر روند به‌عنوان نقاط قوت و ضعف سیستم شناخته‌شده‌اند.
عیدی، پرهیزگار و حکاک[۶۱] (۲۰۱۱) در مقاله دیگری تحت عنوان «استفاده از هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت در بودجه‌بندی بر مبنای عملکرد در سازمان‌های دولتی» در مورداستفاده از مبنای هزینه ‌بر اساس بودجه عملکردی برای تخصیص اعتبار به سازمان با توجه به فعالیت و عملکرد آن‌ها و درنتیجه، عوامل اثربخشی و صرفه‌جویی در سازمان‌های دولتی موردبحث قراردادند.
چارنکوال و سیربانپیتک[۶۲] (۲۰۱۲) در مقاله‌ای تحت عنوان «مدل یکپارچه بودجه برمبنای عملکرد برای آموزش عالی تایلند» که به بودجه‌ریزی برمبنای عملکرد در دانشگاه‌های دولتی پرداخته شد. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که مدل اداری مناسب از بودجه برمبنای عملکرد برای مؤسسات آموزش عالی مدل یکپارچه بودجه متشکل از چهار بعد اصلی ۱) برنامه‌ریزی استراتژیک ۲) سیستم بودجه‌بندی برای موانع ۳) ساختار یکپارچه مدیریت بودجه ۴) شرایط برای اجرای مدل ارائه‌شده و عوامل حیاتی، تشخیص دادند که بودجه برمبنای عملکرد برای هر موسسه آموزش عالی در تایلند و سایر کشورهای درحال‌توسعه ضروری است
فتاحی، محرمی و اکسون[۶۳] (۲۰۱۳) در مقاله دیگری تحت عنوان «موانع و چالش‌های استقرار نظام بودجه‌بندی برمبنای عملکرد در شهرداری قم و راه‌حل‌های پیشنهادی برای حل آن‌ها» به سه عامل اصلی ازجمله ویژگی های محیطی ، فنی و فرایندی و عوامل انسانی پرداخته است که ازنظر پاسخ‌دهندگان مشکلات ایجاد بودجه‌ریزی به عوامل انسانی و محیطی در شهرداری قم پرداخته است.
دمولورنیور و همکاران[۶۴] (۲۰۱۳) در پژوهشی تحت عنوان «اندازه‌گیری بودجه برمبنای عملکرد در شهر فلاندرز و ایتالیایی» بودجه‌ریزی برمبنای عملکرد یا خروجی اغلب نقش مهمی در مدیریت دولت‌های محلی بازی می‌کند، این بررسی برای درک بودجه برمبنای عملکرد در دولت‌های محلی و به‌طور همزمان به‌حساب مفهوم تنوع، نشان‌دهنده یک ابزار اندازه‌گیری متنوع است، این مطالعه در تفصیل نتایج از هشت مصاحبه در هر دو شهر فلاندرز و ایتالیایی انجام‌شده است و برای این منظور یک نسخه از بودجه برمبنای عملکرد از[۶۵]OECD استفاده‌شده است. در حالت ایدئال این بررسی‌های بین‌الملل و مقایسه عملکرد بر اساس شیوه‌های بودجه‌ریزی در دیگر دولت‌های محلی است این می‌تواند گام مهمی در نقشه‌برداری از مدیریت مالی دولت‌های محلی باشد.
جدول ۱:خلاصه پیشینه پژوهش

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
yle="box-sizing: inherit; width: 1104px;">