شناسایی، اولویت بندی و ارزیابی عوامل پیش برنده و بازدارنده در شکل … |
![]() |
سرمایه گذاری در محیط توسعه ای و رابطه های قوی با دانشجویان فارغ التحصیل وسیله ای است برای ادامه و تقویت رابطه میان دانشگاه و صنعت
Thursby, Thursby, 2003
اثرات لیسانس دهی
فعالیت (اقدام، عمل) Bayh-Dole
تأمین مالی خصوصی برای پژوهش
تأمین مالی دولتی برای پژوهش
مشوق های مالی برای دانشکده ها
سود تنها هدف لیسانس دهی نیست. محدودیت ها در انتشار اثرات پژوهش محتمل تر هستند در پژوهش مورد حمایت شرکت نسبت به پژوهش تأمین مالی به صورت فدرالی اتفاق بیفتد. مشوق های مالی به نظر نمی آید تا دانشگاه را از پژوهش پایه ای به کاربردی تر انتقال دهد. لیسانس دهی دانشگاه انتقال تکنولوژی را با کمترین اثرات در محیط پژوهش تسهیل می کند.
Washburn, 2005
دانشگاه به عنوان کسب و کار
تأمین مالی صنعتی برای پژوهش
مدل بازار U
علاقه های حاکم بر پژوهش در دانشگاه های کارآفرین
تعامل کنترل نشده و/یا بی قاعده میان دانشگاه کارآفرین و صنعت می تواند نتیجه تبعیش آمیزی به دانش، پژوهش، و جامعه مربوط به واقعیت دانشگاه ها داشته باشد.
تسهیل کننده ها و موانع می توانند به عنوان عوامل یا نیروهایی که نزدیک یا برخلاف یک هدف اقدام می کنند در نظر گرفته شوند ، که این هم در مورد موضوع مورد مطالعه تولید یک دگرگونی و تنوع در یک دانشگاه از نوع سنتی به نوع کارآفرینانه آن است. ادبیات تحقیق موجود در مطالعه دانشگاه های کارآفرینانه معمولاً این دودستگی عوامل شناسایی را ارائه می دهد که کارآفرینی گرایی را در یک دانشگاه قادر می سازد، پرورش می دهد، یا افزایش دهد (Ropke, 1998; Schulte, 1999; Nelson, 2000; Meyer, 2003; Thursby and thursby, 2003; Schulte, 2004; Chukumba and Jensen, 2005; Clark, 2005; O’Shea, Allen et al., 2005; Toole and Czarnitzki, 2005; Bercovitz and Feldman, 2006)، و یا اینکه مانع می شود، آن را مشکل می سازد، و یا از آن جلوگیری می کند (Ropke, 1998; Meira-Soares and Amaral, 1999; Nelson, 2000; Meyer, 2003; Chukumba and Jensen, 2005; Bercovitz and Feldman, 2006; Renault, 2006). جدول زیر خلاصه ای از عواملی که به طور عادی تسهیل کننده ها و موانع را برای تغییرشکل، با اثرات مرتبه اول و دوم خودشان امکان پذیر می سازد، ذکر کرده است:
جدول ۲-۱۲ تسهیل کننده ها و موانع (Ramaprasad & La Paz ,2007)
عامل | اثر مرتبه اول | اثرات مرتبه دوم | |
تسهیل کننده ها | ایجاد شرکت های انشعابی | ایجاد شرکت هایی که پژوهش پایه ای را به کاربردهای تجاری و آوردن تأمین مالی تازه برای دانشگاه تفسیر می کنند. | اتحادهای استراتژیک با صنعت، بازاریابی برای دانشگاه، مصرف وقت دانشگاه، پیشنهاد شغل |
تیم های پژوهشی چند مهارتی | همکاری و انتقاد از رشته های مختلف که می تواند در پژوهش و توسعه های دقیق تر نتیجه دهد. | پخش سریع ایده ها و شکل گیری شبکه های گسترده |
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1399-09-22] [ 03:18:00 ق.ظ ]
|