منابع انسانی کارآفرین (شامل اساتید، دانش آموختگان، محققین و کارکنان)
تحقیقات اثربخش در راستای نیازهای بازار
نوآوری ها و اختراعات
شبکه های کارآفرینانه
مراکز کارآفرینانه (برای مثال، انکوباتورها، پارک های علم و فناوری، شرکت های انشعابی و غیره)

 

مأموریت سوم

 

 

زمینه

 

شکل ۲-۶ چارچوب مفهومی دانشگاه کارآفرین (Salamzadeh, et al., 2011)
بنابر چارچوب پیشنهادی ایشان، دانشگاه کارآفرین «سیستمی پویاست که شامل ورودی ها (منابع (انسانی، مالی، اطلاعاتی،فیزیکی)، قوانین و مقررات، ساختار، مأموریت، قابلیت های کارآفرینانه، و انتظارات جامعه، صنعت، دولت و بازار)، فرایندها (آموزش، پژوهش، مدیریت، پشتیبانی، تجاری سازی، انتخاب و گزینش (دانشجویان، اساتید و کارکنان)، تأمین مالی، شبکه سازی، فرایند های تعامل چند جانبه (بین دانشجویان، اساتید، کارکنان، محققین صنعت، مراکز کارآفرینانه، صنایع، سیاستگذاران و جامعه)، و فعالیت های نوآوری، تحقیق و توسعه (IR&D))، خروجی ها (منابع انسانی کارآفرین (شامل اساتید، دانش آموختگان، محققین و کارکنان)، تحقیقات اثربخش در راستای نیازهای بازار، نوآوری ها و اختراعات، شبکه های کارآفرینانه، و مراکز کارآفرینانه (برای مثال، انکوباتورها، پارک های علم و فناوری، شرکت های انشعابی و غیره))ی بخصوصی بوده و بدنبال بسیج تمامی منابع، توانمندی ها و قابلیت های خود بمنظور تحقق «مأموریت سوم» خود می باشد» (Salamzadeh et al., 2011)
۲-۴-۱۲ چارچوب صوره و همکاران
در تحقیقی که توسط صوره و همکاران صورت گرفته است (Sooreh et al., 2011) مدلی ترکیبی از مدل گوررو و همکاران (Guerreo et al., 2006) و سلام زاده و همکاران (Salamzadeh et al., 2011) ارائه شده است. در این مقاله که تحقیقی آمیخته بشمار می آید، با بهره گیری از گروه های کانونی و نظرات خبرگان مدلی مفهومی ارائه شده و سپس اجزا هر بعد مدل با استفاده از تکنیک تاپسیس و تجزیه و تحلیل اهمیت-عملکرد رتبه بندی و تعیین وضعیت شده اند. نتایج این تحقیق نشان می دهد که می توان دانشگاه کارآفرین را در قالب چارچوبی شامل نه بلوک اساسی مطرح نمود. همچنین وضعیت کنونی دانشگاه کارآفرین در ایران از دید خبرگان و صاحبنظران سنجیده شده است. مدل پیشنهادی ایشان در زیر نشان داده شده است.
جدول ۲-۱۰ چارچوب مفهومی دانشگاه کارآفرین (Sooreh et al., 2011)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  عوامل محیطی عوامل داخلی
رسمی غیر رسمی
درونداد ها سیاست ها و مأموریت های کارآفرینانه سیستم آموزش عالی؛ ویژگی های مدیریت دانشگاه؛ انواع معیارهای حمایتی؛ کانال های ارتباطی در دسترس؛ دوره های کارآفرینانه در دسترس؛ و برنامه های کارآفرینانه در دسترس قصد دانشجویان بالقوه؛ مطلوبیت دانشجویان بالقوه؛ امکانات دانشجویان بالقوه؛ قصد دانشگاهیان بالقوه؛ مطلوبیت دانشگاهیان بالقوه؛ و امکانات دانشگاهیان بالقوه دانشجویان، اساتید و کارکنان کنونی؛ منابع مالی؛ منابع اطلاعاتی؛ قابلیت های کارآفرینانه؛ انتظارات جامعه، صنعت، دولت و بازار؛ و مأموریت کارآفرینانه دانشگاه
فرایند ها ساختاردهی سازمانی؛ سیستم ها و فرایند ها؛ استقلال از دولت؛ تعیین سطوح سلسله مراتبی؛ سرمایه تخصیص یافته به معیارهای حمایتی؛ و سرمایه تخصیص یافته به ارتباطات
 
 
 
yle="box-sizing: inherit; width: 1104px;" width="531">