۳-۵-۳- روایی و پایایی پرسشنامه اثربخشی آموزشی(امیری،۱۳۹۰)
همچنین روایی و پایایی پرسشنامه اثربخشی آموزشی(امیری،۱۳۹۰) به ترتیب با استفاده از روشهای تحلیل گویه و آلفای کرونباخ محاسبه شد (جدول ۳-۷). تمامی گویه ها رابطه مثبت و معناداری را با نمره کل زیر مقیاس های مربوطه نشان دادند که تأیید کننده روایی این پرسشنامه می باشد. همچنین ضرایب بالای آلفای کرونباخ در ۳ زیر مقیاس مربوط به پرسشنامه اثربخشی آموزشی(امیری،۱۳۹۰)، تأیید کننده پایایی این پرسشنامه بود.
جدول شماره (۳-۷): محاسبه روایی و پایایی پرسشنامه اثربخشی آموزشی(امیری،۱۳۹۰)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ابعاد روایی پایایی
اثربخشی ورودی آموزشی ۹۴/۰-۸۹/۰ ۰۰۰۱/۰ ۹۷/۰
اثربخشی فرایند آموزشی ۸۸/۰-۷۷/۰ ۰۰۰۱/۰ ۹۷/۰
اثربخشی برونداد آموزشی ۹۷/۰-۹۵/۰ ۰۰۰۱/۰ ۹۸/۰

 

۳-۶- شیوه جمع آوری اطلاعات
در این پژوهش به منظور تهیه و تدوین مبانی نظری و سوابق پژوهش های انجام شده از روش کتابخانه‌ای و به منظور جمع‌آوری اطلاعات جهت پاسخگویی به سؤال های پژوهش، پس از تنظیم پرسشنامهها و تعیین روایی و پایایی آنها به علاوه تعیین حجم نمونه اقدام لازم جهت توزیع پرسشنامه های حاضر با توجه به اینکه پژوهشگر در اداره کل آموزش و پرورش قسمت گروههای آموزشی مشغول به کار بوده و کار بازدید از مدارس را انجام می داده با مراجعه به نواحی چهارگانه ،پرسشنامه در مدارس متوسطه دوم بین دبیران که به عنوان نمونه آماری انتخاب شده بودند، توزیع و پس از دو هفته جمع آوری گردیدند. همچنین در زمان توزیع جهت تشویق و ترغیب دبیران مدارس به پاسخگویی بهتر در مورد اهمیت و هدف تحقیق توضیحاتی ارائه گردید و پرسشنامه ها بدون ذکر نام تکمیل گردیدند. سپس داده ها جمع آوری و وارد نرم افزار SPSS16 و LISREL 8.54 شده و تحلیل گردید.
۳-۷- روش های تجزیه و تحلیل یافته ها
کیفیت عملکرد نظارتی سرگروه های آموزشی دوره متوسطه دوم نواحی چهارگانه شهر شیراز به چه میزان است؟(آزمون تی تک نمونه ای)
تعهد سازمانی دبیران دوره متوسطه دوم نواحی چهارگانه شهر شیراز به چه میزان است؟(آزمون تی تک نمونه ای)
اثربخشی آموزشی دبیران دوره متوسطه دوم نواحی چهارگانه شهر شیراز به چه میزان است؟(آزمون تی تک نمونه ای)
آیا رابطه معناداری بین ابعاد کیفیت عملکرد نظارتی سرگروه های آموزشی، تعهد سازمانی و اثربخشی آموزشی دبیران وجود دارد؟(ماتریس ضریب همبستگی پیرسون)
آیا کیفیت عملکرد نظارتی سرگروه های آموزشی پیشبینیکننده معنادار تعهد سازمانی و اثربخشی آموزشی دبیران میباشد؟(مدل معادله ساختاری)
فصل چهارم




 
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...