ارزیابی کارآیی زنجیره ی تأمین با استفاده از روش تحلیل پوششی دادههای فازی و مدل کارت … |
انعطافپذیری توسعه
دید
زمان
صحت
اعتماد
سازگاری
نوآوری
عرضه کردن محصولات جدید
استفاده جدید از تکنولوژی
هزینه موجودی[۵۹]
شامل هزینه محصولات در حین کار و محصولات تمام شده است.
هزینه انبارداری[۶۰]
این نوع هزینه معمولا به اشتباه با هزینه موجودی یکی در نظر گرفته میشود اما تفاوت آنها در این است که هزینه انبارداری با تخصیص از یک زنجیره به زنجیره دیگر سروکار دارد و معمولا کالاها و محصولات تمام شده را در بر میگیرد.
نارضایتی مشتریان[۶۱]
یک معیار مستقیم کیفیت، سطح رضایت مشتریان است. این معیار میتواند با تعداد شکایتهای ثبت شدهی مشتریان سنجیده شود. به هر حال، شکایتها و یا یک پرسشنامه تحویلی به مشتریان فقط قسمتی از مشکل را نشان میدهد. مشکلات معمولا در دستههای مختلف گروهبندی نمیشوند و معمولا حل نشده باقی میمانند و یا به روشهای غیر سیستماتیک حل میشوند. همچنین، تمامی مشتریان ناراضی وقت با ارزش خود را برای طرح شکایت صرف نمیکنند. آنها ممکن است به راحتی تغییر موضع داده و سفارش خود را بدون توجه به تحویل خدمات ضعیف به یک تأمینکننده دیگر ارائه دهند. از اینرو، شکایتها ممکن است نتوانند شرایط واقعی کیفیت از نگاه مشتریان را نشان دهند.
دانلود متن کامل پایان نامه در سایت jemo.ir موجود است |
زمان پاسخدهی به مشتریان[۶۲]
عبارت از مدت زمانی است که بین یک سفارش و تحویل مربوط به آن وجود دارد. این مفهوم همچنین با عنوان زمان چرخهی سفارش نیز شناخته میشود که شامل زمان واکنش، زمان تولید و زمان حملونقل است.
زمان تدارک: زمان لازم برای شروع تولید محصولات تا کامل شدن فرآیند تولید آنها. زمان تدارک از زمان انتظار در صف، زمان فرآیند تولید، زمان دستهبندی، زمان جابجایی و زمان انتقال تشکیل شده است. این زمان از بسیاری از عوامل خارجی و محیطی مانند ظرفیت، بارگیری و زمانبندی تاثیر میپذیرد و تاثیر بزرگی بر روی کنترل و هزینههای سیستمهای تولیدی بر جا میگذارد.
تحویل به موقع
این عامل عملکرد تحویل محصول را اندازهگیری میکند. تحویل به موقع را میتوان به صورت درصدی از سفارشات که به موقع یا قبل از تاریخ مقرر تحویل میشوند، نشان داد.
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-09-21] [ 10:25:00 ب.ظ ]
|