تعاریف عملیاتی

برای عملیاتی کردن متغیر های تحقیق ،تعاریف عملیاتی به شرح ذیل برای پرسشنامه تدوین ، و اجراء شد

جدول ۱-۱)عملیاتی کردن متغیرهای تحقیق

متغیرهای تحقیق سوالات مربوطه
بازاریابی درونی سئوالات یک تا ۱۶
رضایت شغلی سئوالات ۱۷ تا ۱۹
تعهد سازمانی سئوالات ۲۰ تا ۲۳
کیفیت خدمات سئوالات ۲۴ تا ۳۶

 

۸٫۱٫ قلمرو تحقیق

اصولاً در هر تحقیقی چارچوبهای زمانی ، مکانی و موضوعی را باید به طور دقیق تعیین نمود . مسلماً هر پژوهشگری دارای یک سری موانع و محدودیتهایی مانند زمان لازم برای انجام تحقیق ، هزینه های تحقیق و…. مواجه است که مانع از انجام گسترده تحقیق میشوند؛به همین دلیل باید چهارچوب تحقیق را در سه حوزه اصلی زمان ، مکان و موضوع مشخص نمود. در ذیل به تشریح هر یک از عوامل فوق در این تحقیق      می پردازیم.

۱-۸ -۱ قلمرو مکانی تحقیق

قلمرو مکانی این تحقیق کلیه کارکنان مراکز درمانی تامین اجتماعی استان البرز هستند .

۱-۸-۲-  قلمرو زمانی تحقیق

قلمرو زمانی انجام  این پژوهش بهمن سال ۱۳۹۲تا تیر ۱۳۹۳ و دوره زمانی مطالعه بروی جامعه آماری در خرداد ماه ۱۳۹۳ است.

۱-۸-۳- قلمرو موضوعی

در حوزه بازاریابی ، بازاریابی درونی و رضایت و تعهد  شغلی است.

 

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...