پایان نامه عوامل مربوط به شواهدوامکانات فیزیکی که بررشدوتوسعه بازاریابی گردشگری |
- قیمت:
مشخص کردن قیمت خدمات/ محصول از عملکردهای بازاریابی است. زیرا رفاه مالی یک شرکت به اندازه فاکتورهای کیفیتی و رقابتی در محصول / خدمات تاثیر گذار است. قیمت گذاری شامل شرایط مورد فروش از قبیل در دسترس بودن یا اعتبار داشتن برای مشتری میباشد. در فرآیند تولید خدمات گردشگری، مدیران و بازاریابان بایستی توجه داشته باشند که قیمت تنها هزینهای نیست که مشتریان میپردازند. بلکه امکان دارد هزینههای دیگری نیز در ارتباط با زمان و مخارج طول سفر، هزینههای عدم سازگاری و احساس نابرابری در برابر همسفران و غیره نیز وجود داشته باشد که بایستی در فرآیند قیمتگذاری عوامل گردشگری مورد توجه قرار گیرند. معمولاً قیمت گذاری خدمات گردشگری با توجه به هزینه تمام شده سفر و نیز با در نظر گرفتن جنبههای روان شناختی و رقابتی جامعه مصرفی تعیین میگردد. در واقع قیمت یکی از مهم ترین و قابل لمس ترین عوامل بازاریابی ترکیبی است، که برای تعیین آن بایستی به نکات زیر توجه گردد:
- اهداف فعالیتی و بازار هدف؛
- برآورد هزینه کامل تولید، توزیع و پیشبرد فرآورده تولید شده؛
- تمایل و گرایش بازار هدف برای کالا یا خدمتی که تولید میکنیم؛
- قیمتهای تعیین شده رقبا برای همان کالا یا خدمت به منظور عرضه به همان بازار هدف؛
- قیمت ها و دسترسی به فرآوردههای تکمیلی (برای نمونه: زمینهای مورد نیاز چادر زدن، متلها، و تخت و صبحانه فرآوردههای تکمیلی اقامت هستند)؛
- شرایط اقتصادی (محلی یا ملی)؛
- امکان ایجاد تحرک در عرضه کالاها یا خدمات پرمنفعت (مانند؛ قایق) از طریق عرضه خدمات مرتبط با آن (نگهداری و تعمیر) با کم ترین هزینه.
همچنین در هنگام قیمتگذاری فعالیتهای گردشگری بایستی به موقعیتهای مختلف و عوامل جانبی گردشگری توجه داشته باشیم. مانند قیمت گذاری برای ارتقاء فروش در فعالیتهای خارج از فصل یا غیر فصل، تمهیدات برای اقامت بیشتر مسافران، تورهای گروهی و فروش برنامههای ترکیبی.
- محصول:
عبارت است از ترکیب خدمات و سرویس که یک شرکت به مشتری برای خرید پیشنهاد میشود. بنابراین ترکیب خدمت/ محصول برای تصویر یک شرکت یا عملکرد بازاریابی حیاتی است. در گردشگری این خدمات هستند که نقش اصلی را در تجربه کیفی اوقات فراغت بازی میکنند، که این تجربه اغلب در میان افراد مختلف متفاوت میباشد. یک تجربه کیفی از سوی یک گردشگر اسکی باز ممکن است شامل یک پیست اسکی با شیب متناسب و خلوت باشد؛ در حالیکه برای گردشگر دیگر شامل یک رستوران خوب و امکان مناسب و روابط اجتماعی مطلوب باشد. چنین تصمیم گیریهایی در مورد تسهیلات، برنامههای سفر و خدمات مورد نیاز بایستی براساس شناخت نیازها و خواستههای بازارهای مختلف هدف صورت گیرد. به تبع آن ایجاد کالاها / خدمات بدون برآورد نیازهای مصرف کنندگان آن سود پایداری را برای تولید کننده آن در بر نخواهد داشت.
فروش فایل متن کامل این پایان نامه با فرمت ورد در این لینک
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1399-01-10] [ 05:49:00 ب.ظ ]
|