پایان نامه سنجش میزان مولفه¬های سفارشی¬سازی خدمات در بانک¬های صادرات استان گیلان |
- اهداف تحقیق
براساس مطالب عنوان شده در بیان مسئله و اهمیت موضوع تحقیق، هدف کلی این تحقیق تبیین فرایند وفاداری مشتریان بانکی از طریق سفارشیسازی خدمات در بانکهای صادرات استان گیلان است. بنابراین ده هدف ویژه برای مطالعه پژوهش حاضر طراحی می شود که به قرار زیر هستند:
- سنجش میزان مولفههای سفارشیسازی خدمات در بانکهای صادرات استان گیلان
- سنجش میزان مولفههای رضایت مشتری در بانکهای صادرات استان گیلان
- سنجش میزان مولفههای اعتماد مشتری در بانکهای صادرات استان گیلان
- سنجش میزان مولفههای وفاداری مشتری در بانکهای صادرات استان گیلان
- سنجش میزان مولفههای کیفیت ادراک شده در بانکهای صادرات استان گیلان
- تعیین رابطه سفارشیسازی خدمات و وفاداری مشتریان در بانکهای صادرات استان گیلان
- تعیین رابطه سفارشیسازی خدمات و کیفیت ادراک شده در بانکهای صادرات استان گیلان
- تعیین رابطه سفارشیسازی خدمات و رضایت مشتری در بانکهای صادرات استان گیلان
- تعیین رابطه سفارشیسازی خدمات و اعتماد مشتری در بانکهای صادرات استان گیلان
- آزمون مدل تحقیق
- چارچوب نظری تحقیق
چارچوب نظری بنیانی است که تمامی پژوهش بر آن استوار است. این چارچوب شبکهای است منطقی- توصیفی و پرده مشتمل بر روابط موجود میان متغیرهایی که در پی اجرای فرایندهایی چون مصاحبه، مشاهده و بررسی پیشینه شناسایی شدهاند(سکاران؛۹۴:۱۳۸۱). کولهو و هنسلر در سال ۲۰۱۲ در مقالهای با عنوان ایجاد وفاداری در مشتریان از طریق سفارشی سازی خدمات بیان کرد که سفارشیسازی خدمات یکی از مهمترین فاکتورهایی است که فرایند وفاداری مشتریان بانکی را تحت تأثیر قرار میدهد(Coelho – Henseler,2012). با توجه به مطالب مطرح شده، متغیرهای تحقیق شامل سفارشیسازی خدمات، وفاداری مشتریان، کیفیت درکشده، رضایت مشتری و اعتماد مشتری است؛ که در شکل(۱-۱)نشان داده شده است:
سفارشی سازی |
H1 |
کیفیت درک شده |
اعتماد مشتری |
وفاداری مشتری |
رضایت مشتری |
H2 |
H3 |
H4 |
H6 |
H5 |
H7 |
شکل (۱-۱): مدل تحقیق(Coelho – Henseler,2012)
- فرضیههای تحقیق
فرضیههای این تحقیق بر اساس متغیرهای تعیین شده و روش تحقیق مورد استفاده به شرح زیر هستند:
- سطح بالاتر سفارشی سازی خدمات منجر به کیفیت ادراک شده بالاتر میشود.
- سطح بالاتر سفارشی سازی خدمات منجر به رضایتمندی بالاتر مشتری میشود.
- سطح بالاتر سفارشی سازی خدمات منجر به اعتماد بالاتر مشتری میشود.
- سفارشی سازی خدمات منجر به وفاداری بالاتر مشتری میشود.
- هرچه اعتماد مشتری بیشتر باشد، رابطه میان سفارشی سازی خدمات و وفاداری مشتری قویتر است.
- هرچه رضایت مشتری بیشتر باشد، رابطه میان سفارشیسازی خدمات و وفاداری مشتری ضعیفتر است.
- سطح بالاتر کیفیت ادراک شده منجر به وفاداری بالاتر مشتری میشود.
برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1399-01-10] [ 05:16:00 ب.ظ ]
|