پایان نامه بررسی رابطه بین ظرفیت یادگیری سازمانی و بهر¬ه¬وری نیروی انسانی سازمان امور مالیاتی |
![]() |
دانشگاه آزاد اسلامی
واحد علوم و تحقیقات آذربایجان غربی
دانشکده مدیریت و اقتصاد
پایاننامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد
رشته : مدیریت دولتی
گرایش: مدیریت منابع انسانی
عنوان:
بررسی رابطه بین ظرفیت یادگیری سازمانی و بهرهوری نیروی انسانی سازمان امور مالیاتی استان آذربایجان غربی
استاد راهنما:
دکتر عابدی
استاد مشاور:
دکتر —–
پاییز 1393
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
عنوان صفحه
1-10. تعریف مفهومی متغیرهای تحقیق.. 11
2-2. بخش اول یادگیری سازمانی.. 14
2-2-2-3.نظریه شرطیکردن عامل.. 17
2-2-2-4. نظریه یادگیری اجتماعی.. 18
2-2-3. یادگیری در سازمانها.. 19
2-2-4.فرآیندها و ساختارهای یادگیری در سازمان ها.. 21
2-2-5.انواع یادگیری سازمانی.. 28
2-2-5-2. یادگیری پیشبینیکننده.. 32
2-2-6. سطوح یادگیری سازمانی.. 35
2-2-6-2. یادگیری تیمی و گروهی.. 36
2-2-7. مدلهای سازمانی به عنوان یک سیستم یادگیری.. 37
2-2-8. برنامههای یادگیری در سازمانها.. 38
2-2-10.مدل های سازمانی تبدیل شدن به سازمان یادگیرنده.. 43
2-2-11. مدل چرخه یادگیری در سازمان یادگیرنده.. 49
2-2-12. یادگیری سازمانی در مقابل سازمان یادگیرنده.. 51
2-2-13. ویژگیهای سازمانهای یادگیرنده.. 52
2-3. بخش دوم: بهرهوری نیروی انسانی.. 55
2-3-1-1. بهرهوری در ایران.. 58
2-3-1-2. لزوم توجه به بهرهوری در ایران.. 59
2-3-3. مؤلفههای بهرهوری.. 62
2-3-4. راهبردهای بهرهوری.. 64
2-3-4-1. راهبرد تحول و نوآوری.. 65
2-3-5. عوامل مؤثر بر بهرهوری.. 66
2-3-5-1. عوامل مطرح شده توسط سومانس.. 67
2-3-5-2. عوامل مطرح شده توسط پروکپنکو.. 67
2-3-6. اندازهگیری بهرهوری.. 68
2-3-6-1. اندازهگیری بهرهوری کل.. 71
2-3-6-2. اندازهگیری بهرهوری عامل سرمایه.. 72
2-4. بخش سوم: سازمان امور مالیاتی.. 74
2-4-1. تشکیل سازمان امورمالیاتی.. 74
2-4-2. اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم :.. 74
2-5. بخش چهارم پیشینه تحقیق.. 77
2-5-1. پیشینه تحقیقات داخلی.. 77
2-5-2. پیشینه تحقیقات خارجی.. 80
3-2-1. روش پژوهش برحسب هدف.. 83
3-2-2. روش پژوهش برحسب روش.. 83
3-4. جامعه آماری مورد بررسی.. 84
3-5. روش و ابزار گردآوری دادهها.. 85
3-6. تأیید روایی پرسشنامه.. 86
3-7. تأیید پایایی پرسشنامه.. 86
1. فصل اول: کلیات تحقیق
1-1. مقدمه
امروزه اهمیت بهرهورى و لزوم بررسى آن باتوجه به گسترش سطوح رقابت، پیچیدگى تکنولوژى، تنوع سلیقهها، کمبود منابع و سرعت تبادل اطلاعات بر کسى پوشیده نیست. بهرهورى واژهاى است که هم در سطح کلان و هم در سطح خرد مطرح است و طیفى از بهرهورى جهانى تا بهرهورى فردى را شامل مىشود. بهرهوری ازجمله عواملی است که بقاء و دوام سازمانها را در دنیایی پر رقابت فعلی تضمبن میکند. حاکم شدن فرهنگ بهرهوری، موجب استفاده بهینه از کلیه امکانات مادی و معنوی سازمان میشود و دائماً توانها، استعدادها و امکانات بلقوه سازمان شکوفا میشود و بدون اضافه کردن فنآوری و نیروی انسانی جدید میتوان از امکانات، شرایط، توان و قابلیت نیروی انسانی موجود با خاصیت زایشی و خلاقیت در جهت تحقق اهداف سازمان حداکثر بهره را برد. بهرهوری مطلوب با تغییر ساختارها، اضافه کردن فنآوری، تدوین دستور کار و صدور بخشنامه حاصل نمیشود بلکه انسان محور هر نوع بهرهوری فردی- اجتماعی و سازمانی است. در این فصل به بررسی کلیات تحقیق بررسی رابطه بین ظرفیت یادگیری سازمانی و بهرهوری نیروی انسانی سازمان امور مالیاتی استان آذربایجان غربی میپردازیم.
برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1399-01-11] [ 05:15:00 ق.ظ ]
|