پایان نامه بازتاب مسائل کودکی دراشعارپروین اعتصامی، فروغ فرخزاد و احمدرضا احمدی |
دانشگاه آزاد اسلامی
واحد تهران مرکزی
دانشکده ادبیات و علوم انسانی، گروه زبان و ادبیات فارسی
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد ( M.A )
گرایش: زبان و ادبیات فارسی
عنوان :
بازتاب مسائل کودکی دراشعارپروین اعتصامی، فروغ فرخزاد و احمدرضا احمدی
استاد راهنما :
دکتر مجتبی بشردوست
استاد مشاور:
دکتر شروین خمسه
زمستان 1391
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چکیده پایان نامه ( شامل خلاصه، اهداف، روش های اجرا و نتایج به دست آمده):
با عنایت به ارتباط تنگاتنگ دوران کودکی و احوال بزرگسالی انسان ، در این پژوهش بر آن شدیم که تأثیرات این مرحله ی مهم را در اشعار پروین اعتصامی ، فروغ فرخزاد و احمدرضا احمدی بررسی نماییم .
برای این کار ابتدا به تفحص در آراء ژان پیاژه و زیگموند فروید پرداختیم و سپس احوال و آثار شاعران مذکور را بیان کردیم و اشعار آنها را از منظر زیبایی شناسی ، فکری و زبانی بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که پروین اعتصامی کودک را ابزاری می کند تا مفاهیم بزرگسالانه ی خود را بازگو کند پس کودکی در اشعار او مجموعه ای از واژگان است ، اما کودکی در اشعار فروغ فرخزاد حسی و کاملاً ملموس است و با اینکه بسامد بازگشت به کودکی نسبت به احمد رضا احمدی کمتر است اما نسبت به اوپر رنگ تر می باشد و در ادامه به این نتیجه دست یافتیم که بازگشت به کودکی در اشعار احمدرضا احمدی با ترسیم تصاویری از کودکی نمایان می شود .
فهرست مطالب
عنوان صفحه
1-3 اهمیت موضوع تحقیق و انگیزه انتخاب آن. 3
1-4 سوالات و فرضیه های تحقیق.. 4
1-5تعاریف عملیاتی متغیرها و واژه های کلیدی.. 4
1-9 محدودیت ها و مشکلات تحقیق.. 5
2-1-1 مراحل رشد ذهنی کودک.. 10
گفتار دوم: سیری در آرای زیگموند فروید. 42
فصل سوم:روش شناسی تحقیق(متدولوژی)
3ـ2 حجم نمونه و روش نمونه گیری.. 48
3ـ4 روش تجزیه و تحلیل داده های پژوهش… 48
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق
بخش اول:ساختار فکری، زیبایی شناختی (بلاغی)وساختار زبانی.. 52
4-1-2 ساختار زیبایی شناسی (بلاغی) 64
4-3-1 ساختار زبانی (هنجارگریزی ) 68
بخش دوم :مروری بر زندگی و آثار پروین اعتصامی و بررسی اشعار او بر اساس ساختار فکری ، زیبایی شناختی و زبانی 71
4-2-1 زندگی و آثار پروین اعتصامی.. 72
4-2-2 نمونه هایی از بازگشت به کودکی در دیوان اشعار پروین اعتصــــامی.. 73
4-2-2-2 خودمیان بینی [تشخیص] 73
بخش سوم:مروری بر زندگی و آثار فروغ فرخزاد و بررسی اشعار او بر اساس ساختار فکری، زیبایی شناختی و زبانی 101
4-3-1 زندگی و آثار فروغ فرخزاد. 102
4-3-2 نمونه هایی از بازگشت به کودکی در اشعار فروغ فرخزاد. 104
4- 3-2- 8 دفاع از عشق و دوستی.. 140
4-3-2-12 درک حسی از (زمان ،مکان و …) 142
بخش چهارم:مروری بر زندگی و آثار احمدرضا احمدی و بررسی اشعار او بر اساس ساختار فکری، زیبایی شناختی و زبانی 144
4-4-1 زندگی احمد رضا احمدی.. 145
4-4-2 نمونه هایی از بازگشت به کودکی در اشعار احمد رضا احمدی.. 147
4-4-2-2 خودمیان بینی [تشخیص ] 150
4-4-2-11 درک حسی از زمان و مکان. 178
چکیده
با عنایت به ارتباط تنگاتنگ دوران کودکی و احوال بزرگسالی انسان، در این پژوهش بر آن شدیم که تأثیرات این مرحله ی مهم را در اشعار پروین اعتصامی، فروغ فرخزاد و احمدرضا احمدی بررسی نماییم.
برای این کار ابتدا به تفحص در آراء ژان پیاژه و زیگموند فروید پرداختیم و سپس احوال و آثار شاعران مذکور را بیان کردیم و اشعار آنها را از منظر زیبایی شناسی ، فکری و زبانی بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که پروین اعتصامی کودک را ابزاری می کند تا مفاهیم بزرگسالانه ی خود را بازگو کند پس کودکی در اشعار او مجموعه ای از واژگان است ، اما کودکی در اشعار فروغ فرخزاد حسی و کاملاً ملموس است و با اینکه بسامد بازگشت به کودکی نسبت به احمد رضا احمدی کمتر است اما نسبت به اوپر رنگ تر می باشد و در ادامه به این نتیجه دست یافتیم که بازگشت به کودکی در اشعار احمدرضا احمدی با ترسیم تصاویری از کودکی نمایان می شود .
برای دانلود پایان نامه اینجا کلیک کنید
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1399-01-11] [ 01:46:00 ب.ظ ]
|