۶-۲-۲توزیع آنلاین

 

 

توزیع آنلاین چیست ؟بازاریابی الکترونیک چیست؟ چگونه یک مشتری جدید پیدا کنیم؟ (جذب مشتری) و چگونه این مشتری جدید را حفظ کنیم؟(حفظ مشتری). این‌ها سوالاتی هستند که در بازاریابی الکترونیک مطرح هستند. بازاریابی الکترونیک همان اهداف بازاریابی سنتی را دنبال می‌کند، با این تفاوت که بازاریابی الکترونیک با به کارگیری ابزارها و روش‌های نوین فناوری جدید به دنبال نوآوری است.
می‌توان بازاریابی الکترونیک را به این‌ شکل تعریف کرد:
اداره ارتباط متقابل مشتری در یک محیط پیشرفته‌ی رسانه‌ای به منظور کسب سود برای شخص یا سازمان مربوط (محمودیان، ۱۳۹۲).
تعریف دیگر عبارتست از بکارگیری کانالهای الکترونیکی ارتباط با مشتریان به منظور نشر پیام‌های بازاریابی. بازاریابی الکترونیکی دستیابی به اهداف بازاریابی بواسطه استفاده از فناوری‌های ارتباطات الکترونیکی، شامل اینترنت، پست الکترونیک، کتابهای الکترونیکی، موتورهای جستجو ، تلفن همراه و … می‌باشد. به طور خلاصه بازاریابی اینترنتی ایجاد کانالهای برخط بازاریابی برای مشتریان شما است و این امکان را دارد که سریعاً مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و از آن گزارش گیری شود(محمودیان، ۱۳۹۲).
بازاریابی الکترونیکی ، عملکردی خاص که تنها با فروش محصولات و خدمات در ارتباط باشد نیست. بلکه فرآیندی مدیریتی است برای اداره کردن ارتباط ایجاد شده میان سازمان و مشتری. بازاریابی الکترونیک فرآیندی بیشتر از بازاریابی سنتی از طریق فناوری اینترنت است. این روش ارتباط دوجانبه میان شما و مشتریانتان برقرار می‌کند. با فراگیر شدن استفاده از شبکه‌ اینترنت در سراسر جهان، شمار مخاطبان این دنیای مجازی، هر لحظه رو به افزایش است. در دهه اخیر اینترنت بهترین مکان برای تبلیغات و بازاریابی اینترنتی مخصوصا تبلیغ کالا و خدمات است، چرا که اینترنت یک محیط فراگیر و جهانی است .امکان اطلاع رسانی آسانتر و بهینه تر، افزایش تعداد کاربران اینترنت ، امکان انتخاب دقیق مخاطب ، هزینه مناسب تبلیغات در اینترنت ، مخاطبین تحصیلکرده و دارای سطح علمی و فرهنگی بالاتر و  امکان نظارت و کنترل بدون واسطه موجب افزایش محبوبیت بازاریابی الکترونیکی گردیده است(محمودیان، ۱۳۹۲).
اهمیت برنامه‌ریزی برای بازاریابی در چند سال اخیر رشد فزاینده‌ای داشته است. در بازاریابی ابتدا باید هویت هر مشتری مشخص گردد و خصوصیات هر یک از آن‌ها به طور مجزا مورد بررسی قرار گیرد. هرچه میزان ارتباط برقرارشده میان شما و مشتری‌تان نزدیک‌تر و صمیمی‌تر باشد، به همان نسبت می‌توانید آن‌ها را به سازمان خود وابسته کنید. برقراری این ارتباط صمیمی نیازمند کسب اطلاعات دقیق از مشتریان‌تان است(محمودیان، ۱۳۹۲).
برنامه ریزی بازاریابی الکترونیک
نقطه شروع برای کسب موفقیت دربازاریابی الکترونیک مانند راهبرد بازاریابی یا کسب و کار خلق یک فرایند راهبردی است که به خوبی تعریف شده باشد تا اهداف بازاریابی را از طریق ارتباطات بازاریابی پیوندداده و روش هایی را برای کسب اهداف مورد نظر طراحی کند.
تدوین راهبرد بازاریابی الکترونیک باید شامل عناصر و عوامل مشابهی با راهبرد بازاریابی سنتی باشد.برای این منظور می‌توان از مدل سوستک که توسط پل اسمیت ارائه شده است استفاده کرد.این مدل شامل مراحل زیر است:

 

دانلود متن کامل پایان نامه در سایت jemo.ir موجود است

 

 

    1. تجزیه و تحلیل موقعیت:در حال حاضر کجا هستیم؟

 

 

 

 

    • تجزیه و تحلیل موقعیت

 

 

    • تجزیه وتحلیل تقاضا

 

 

    • تحقیقات کیفی مشتریان

 

 

    • تجزیه و تحلیل رقبا

 

 

    • جمع آوری اطلاعات مربوط به رقبا

 

 

    • تجزیه و تحلیل واسطه ها

 

 

    • ممیزی داخلی بازاریابی

 

 

  • اثر بخشی کسب و کار



 
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...