مقاله دانشگاهی – تاثیر عوامل انگیزش یادگیری بر عملکرد یادگیری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی- قسمت 15 |
نفوذ همتایان
3
64/0
پشتیبانی و مشارکت خانواده
5
50/0
امکانات یادگیری
7
83/0
عملکرد یادگیری
–
5
–
80/0
3-7- روش تجزيه و تحليل دادهها
دادههاي جمع آوري شده در دو سطح توصیف آماری متغیرها و استنباطي مورد تجزيه و تحليل قرار گرفتهاند. شاخصهاي گرايش مركزي و پراكندگي (شامل ميانگين و انحراف معيار) براي ارائه اطلاعات توصيفي مورد استفاده قرار گرفتهاند. همچنين به منظور پيشبيني متغير ملاک (عملكرد یادگیری) با كمک متغيرهاي پيش بين (ابعاد انگیزش یادگیری) از رگرسيون چندگانه با روش گام به گام استفاده به عمل آمد. همچنين از آزمون t مستقل براي سنجش معنی داری تفاوت در میانگین عملکرد یادگیری به تفکیک متغيرهاي جنسيت، وضعيت تأهل و وضعیت اشتغال و تحليل واريانس به منظور سنجش معنی داری تفاوت در میانگین عملکرد یادگیری به تفکیک متغيرهاي جمعيت شناختي معدل، رشته تحصیلی و رده سنی استفاده شده است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها نیز از نرم افزار SPSS-20 استفاده شده است.
فصل چهارم:
تجزیه و تحلیل داده ها و یافته های تحقیق
4-1- مقدّمه
تجزیه و تحلیل دادهها فرآیندی چند مرحلهای است که طی آن دادههای گردآوری شده خلاصه، کدبندی و در نهایت پردازش میشوند تا امکان تحلیلها به منظور آزمون فرضیات پژوهش فراهم آید. وجود هر گونه خطا و اشتباهی در چنین بخشی میتواند به نتیجهگیریهای نادرستی منجر گردد و انتخاب یک روش تحقیق مناسب،
تا حد زیادی محقق را در جلوگیری از بروز اشتباهات در امر تحقیق یاری میرساند. دادهها و اطلاعات جمعآوری شده منابع خامی هستند که جهت کاربردی شدن نتایج آنها بایستی توسط ابزار مناسب مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند. در فصل سوم، در خصوص روش انجام پژوهش بحث شد لذا در این فصل جهت دستیابی به اهداف و پاسخ به فرضیات پژوهش، به تجزیه و تحلیل دادهها پرداخته شده است. این فصل در سه بخش اصلی سازماندهی شده است. در بخش اول یافته های توصیفی مربوط به متغیرهای جمعیت شناختی و متغیرهای پژوهش ارائه می شود و در بخش دوم یافته های استباطی در بررسی فرضیه های پژوهش و همچنین یافته های جانبی در بررسی معنی داری تفاوت در میانگین متغیرهای پژوهش به تفکیک متغیرهای جمعیت شناختی ارائه خواهد گردید.
4-2- یافته های توصیفی
4-2-1 – شاخص های توصیفی متغیرهای جمعیت شناختی
در جداول 4-1 تا 4-6 فراوانی و درصد فراوانی پاسخ دهندگان در نمونه مورد بررسی به تفکیک متغیرهای جنسیت ،وضعیت تاهل، وضعیت اشتغال، رده های سنی، رشته تحصیلی و معدل ارائه شده است. در این طبقات هر چه فراوانی افزایش یابد بدان معنی است که درصد بیشتری از نمونه مورد بررسی در آن طبقه قرار گرفته اند.
4-2-1 -1- جنسيت
جدول( 4-1) توزیع فراوانی جنسیت دانشجویان در نمونه مورد بررسی
>
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1399-09-22] [ 04:20:00 ق.ظ ]
|