ميزان دارايي و تعداد كاركنان

 

 

 

 

چين تايپه

 

 

در بنگاههي توليدي سرمايه پرداخت شده كمتر از 40 ميليون و مجموع دارايي هاي كمتر از 120 ميليون و در موسسات تجاري، حمل و نقل و خدمات فروش كمتر از 40 ميليون

 

 

سرمايه پرداخت شده دارايي ها و فروش

 

 

 

 

تايلند

 

 

در صنايع كاربر تعداد كاركنان كمتر از 200 نفر در صنايع سرمايه بر ميزان سرمايه كمتر از 100 ميليون بات

 

 

تعداد كاركنان و سرمايه

 

 

 

 

در ايران تعريف واحدي از بنگاه‌هاي كوچك و متوسط وجود ندارد و هر سازماني تعريفي براي خود ارايه داده است. بر اساس تعريف وزارت صنايع و معادن قبل از ادغام با وزارت بازرگاني به عنوان متولي بخش صنعت كشور و وزارت جهاد كشاورزي به عنوان متولي بنگاه‌هاي كوچك و متوسط روستايي بنگاه‌هاي كمتر از 50 نفركارگر را به عنوان بنگاه‌هاي كوچك و متوسط در نظر مي‌گرفتند. وزارت تعاون نيز بر حسب مورد، تعاريف وزارت صنعت و مركز آمار ايران را بكار مي‌برد. مركز آمار ايران، مطابق كتاب آمار سال 1378 كسب و كارها را به چهار گروه طبقه بندي كرده است: كسب و كارهاي 9ـ1 كارگر، 49ـ10 كارگر، 99ـ50 كارگر و بيش از 100 نفر كارگر. هر چند اين طبقه بندي با طبقه بندي اتحاديه اروپا از بنگاههاي كوچك و متوسط شباهت دارد  اما مركز آمار ايران فقط كسب و كارهائي با كمتر از 50 نفر نيروي كار را بنگاههاي كوچك و متوسط محسوب مي‌كند و ساير كسب و كارها را « كارخانجات صنعتي بزرگ» قلمداد مي‌كند. بانك مركزي ايران نيز كسب و كارهاي زير 100 نفر نيروي كار را به عنوان بنگاه‌هاي كوچك و متوسط تلقي مي‌كند.
اهميت شركتهاي كوچك و متوسط
شركتهاي كوچك و متوسط بويژه در كشورهايي كه اقتصاد انها كمتر توسعه يافته است، از اهميت خاصي برخوردارند. اين شركتها نيروي كار بالايي را جذب كرده وقسمت بزرگي از بخش خصوصي راتشكيل ميدهند از اين رو يكي از راههاي بهبود وضعيت اقتصادي كشورهاي در حال توسعه وكمتر توسعه يافته، توجه بيشتر به گسترش وتوسعه صنايع كوچك مي باشد(مركز تكنولوژي آسيا و اقيانوس آرام[91]، 2001).
حدود 99 درصد از بنگاه‌ها را بنگاه‌هاي كوچك و متوسط تشكيل مي‌دهند و درحدود نيمي از توليد ناخالص داخلي كشورها متعلق به اين بنگاه‌هاست.
نگاهي كوتاه به ساختار نظام اقتصادي كشورهاي مختلف ما را با اهميت و جايگاه شركتها و بنگاههاي كوچك و متوسط بيشتر آشنا مي كند. درخصوص اهميت اين شركتها، همين بس كه حداقل 3/2 ميليون موسسه كوچك و متوسط در آلمان وجود دارد كه تعداد كاركنان آنها 20 ميليون نفر است و 70 درصد كل شاغلان اين كشور را در خود جاي داده اند.
در ايالات متحده نيز حدود 25 ميليون بنگاه كوچك وجود دارد كه بيش از 50 درصد از نيروي كار بخش خصوصي را دراختيار دارد. اين بنگاهها به تنهايي نيمي از توليد ناخالص داخلي ايالات متحده را تامين كرده و 96 درصد از كل صادرات اين كشور نيز توسط اين شركتها توليد مي شوند. (خانه كارآفريني ايران، 1390)
در حال حاضر 89991 صنايع كوچك و متوسط در ايران مشغول به فعاليت هستند،‌اين تعداد با اشتغال بيش از 3 ميليون نفر و با متوسط سرمايه گذاري بيش از 47 ميليارد ريال در هر واحد و سرمايه بيش از 4255502 ميليارد ريال از اهميت بالايي برخوردارند.(سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، 1391)
پيشينه تحقيق
مروري بر پژوهش هاي انجام شده در ايران
1- در مقاله اي تحت عنوان ” بررسي و سنجش کيفيت خدمات و ارتباط آن با رضايتمندي مشتريان، مطالعه موردي بانک تجارت ” که توسط ميرزا حسن حسيني، مصطفي احمدي نژاد و سميه قادري در سال 1389 ارايه شده و در مجله بررسي هاي بازرگاني به چاپ رسيده است.
نتايج بدست آمده از اين تحقيق نشان مي دهد که بعد همدلي بيشترين رابطه را با رضايتمندي مشتريان دارد، منظور از همدلي، نگريستن به محيط از نگاه مشتري است، متغير تاثير گذار بعدي بر رضايت مشتريان قابل اعتماد بودن از نگاه مشتريان مي باشد،. سومين متغير تاثير گذار، عوامل محسوس مي باشد. متغير تاثيرگذار بعدي پاسخگويي است و آخرين متغير تاثيرگذار بر رضايت مشتريان احساس امنيت يا همان اطمينان است.
2-“شناسایی عوامل موثر بر وفاداری به برند در مصرفکنندگان پودر رختشویی”
این تحقیق توسط علی رشیدی در سال 1380 در دانشگاه تهران انجام شده است.
در این تحقیق مشخص شد برای گروه خریداران وفادار به برند، فاکتورهایی نظیر: استاندارد، در دسترس بودن، شهرت برند، رایحه، قدرتپاککنندگی و از بین نبردن رنگ لباس دارای اهمیت هستند ولی فاکتورهای بستهبندی، قیمت، تبلیغات و توصیه دیگران برای آنان از اهمیت کمتری برخوردار است.
3-“بررسی ارتباط میان رضایت مشتری و تصویر ذهنی با وفاداری مشتری در صنعت هتلداری”
این تحقیق توسط شیما میرزایی در سال 1386 در دانشگاه آزاد علوم تحقیقات انجام شده است.
در این تحقیق ارتباط عامل تصویر ذهنی و رضایت مشتری با وفاداری مشتری در صنعت هتلداری مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج حاکی از آن است که بین عوامل یاد شده با وفاداری مشتری ارتباط مستقیم و معناداری وجود دارد. و در این میان تصویر ذهنی تأثیر بیشتری در میزان وفاداری مشتریان دارد.
4- ” بررسي عوامل موثر بر ايجاد وفاداري و ميزان تحقق اين عوامل را از ديد مشتريان بانك توسعه صادرات ايــــران “
اين تحقيق توسط غلام رضا سالاري در سال 1384 در موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی انجام شده است.
در اين تحقيق روابط بين متغيرهاي پيش بين (رضايتمندي و كيفيت خدمات و كيفيت روابط) و متغير ملاك (وفاداري) مورد بررسي قرار گرفته است. نتايج حاكي از آن است كه كيفيت خدمات مهمترين و موثرترين عامل در جهت رضايتمندي مشتري است و همچنين حد اعلاي رضايتمندي به وفاداري منجر مي گردد.يعني چنانچه اين مولفه ها با انتظارات و ذهنيات مشتري تطابق داشته باشد به رضايتمندي وي منجر مي شود و چنانچه اين رضايتمندي از حد معيني با

 

دانلود متن کامل پایان نامه در سایت jemo.ir موجود است

لاتر رود، وفاداري مشتري معني و مفهوم پيدا مي كند.
پژوهش هاي خارجي
برخي از تحقيقات خارجي انجام شده در اين حوزه در جدول(2-11) نمايش داده شده است.
جدول ‏2‑11 پيشينه تحقيق خارجي

 

 

 

 

 

 
 
 
yle="box-sizing: inherit; width: 1104px;">