علمی : بررسی عوامل موثر بر اعتماد سازی مشتریان در توزیع آنلاین محصولات انتشاری، لوازم … |
۵-۱ فرضیههای پژوهش
با استناد به مدل مفهومی پژوهش فرضیههایی که پژوهشگر به دنبال آزمون آنهاست، به شرح زیر تدوین میشوند:
- درجه ادراک مصرفکننده از قابلیت استفاده از وبسایت، بر درجه اعتماد نشان داده شده در آن وبسایت تأثیر مثبت و مستقیم دارد.
- رضایت بیشتر کاربر بر اعتماد وی به وبسایت تأثیر مثبت و مستقیم دارد.
- سطوح بالاتر شهرت ادراک شده از وبسایت، بر اعتماد کاربر به وبسایت تأثیر مثبت و مستقیم دارد.
- سطوح بالاتر ادراک کاربر نسبت به امنیت اطلاعات شخصی، بر اعتماد وی به وبسایت تأثیر مثبت و مستقیم دارد.
- درجه ادراک کاربر از قابلیت استفاده از وبسایت، بر میزان رضایت وی از آن وبسایت تأثیر مثبت و مستقیم دارد.
- سطوح بالاتر اعتماد کاربر، بر سطوح تعهد وی به وبسایت تأثیر مثبت و مستقیم دارد.
۶-۱ مدل مفهومی پژوهش
پس از بررسی چهارچوبهای مختلفی که در حوزههای موضوعی مشابه با موضوع این تحقیق ارائه شده، مدل مفهومی که در سال ۲۰۱۱ توسط کسلو و همکاران مورد استفاده قرار گرفته، به دلیل سازگاری شاخصهای اصلی آن با هدف پژوهش حاضر، به عنوان مبنای کار در این تحقیق مورد استفاده قرار گرفته است.
نمایشگر ۱-۱ مدل مفهومی پژوهش کسلو و همکاران (۲۰۱۱)
H6
H5
H4
H3
H2
H1
قابلیت استفاده
رضایت
شهرت
امنیت در مدیریت اطلاعات شخصی
اعتماد
تعهد
۷-۱ متغیرهای پژوهش
در فرضیه ۱ درجه ادراک مصرفکننده از قابلیت استفاده از وبسایت، متغیر مستقل و درجه اعتماد به وبسایت، متغیر وابسته میباشد.
در فرضیه ۲ میزان رضایت کاربر، متغیر مستقل و درجه اعتماد وی به وبسایت، متغیر وابسته میباشد.
در فرضیه ۳ سطح شهرت درک شده توسط مصرفکننده، متغیر مستقل و درجه اعتماد به وبسایت، متغیر وابسته میباشد.
در فرضیه ۴ سطح ادراک مصرفکننده از امنیت وبسایت، متغیر مستقل و درجه اعتماد به وبسایت، متغیر وابسته میباشد.
در فرضیه ۵ درجه ادراک مصرفکننده از قابلیت استفاده از وبسایت، متغیر مستقل و میزان رضایت کاربر از وبسایت، متغیر وابسته میباشد.
در فرضیه ۶ سطح اعتماد کاربر، متغیر مستقل و سطح تعهد وی به وبسایت، متغیر وابسته میباشد.
۸-۱ تعریف مفهومی متغیرهای پژوهش
قابلیت استفاده: قابلیت استفاده وب سایت نشان دهنده سهولت درک شده از جستجو در سایت و یا خرید از طریق اینترنت میباشد که عاملی مهم در توسعه تجارت الکترونیکی محسوب میشود (فلاویان[۱۶] و همکاران،۲۰۰۶).
شهرت: شهرت نتیجه مقایسه بین آنچه که شرکت وعده داده و آنچه در نهایت انجام داده است، میباشد که با توجه به اینکه شرکت تا چه حد به تعهدات خود به مشتری پایبند بوده است و بر اساس رتبهبندی افراد جامعه، تعیین میشود (جوسانگ[۱۷] و همکاران،۲۰۰۷).
رضایت: رضایت بیان کننده وضعیت و حالتی از مشتری است که در نتیجهی ارزیابی تمام جنبههایی که رابطه مشتری را شکل میدهد، ایجاد میشود و عامل کلیدی در ایجاد اعتماد میباشد (سورت[۱۸]،۲۰۰۲). در واقع رضایت مشتری حاصل ارائه خدمات مطابق با انتظارات مشتری است (تورس و کلاین[۱۹]،۲۰۰۶).
اعتماد: اﻋﺘﻤﺎد ﻳﻚ ﻋﻨﺼﺮ ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ ﻣﻬﻢ ﺑﺮای ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﺳﺎزﻣـﺎن اﺳﺖ و ﻋﺒﺎرت اﺳﺖ از ﺗﻮﻗﻌﺎت ﻣﺜﺒﺘﻲ ﻛﻪ ﻳﻚ ﻓﺮد از اﻋﻤﺎل، ﻛﺮدار، ﮔﻔﺘﺎر، و ﺗﺼﻤﻴﻤﺎت ﻃﺮف ﻣﻘﺎﺑﻞ، ﺟﺪای از اﻋﻤﺎل ﻓﺮﺻﺖﻃﻠﺒﺎﻧﻪ دارد (رابینز[۲۰]،۲۰۰۳). اعتماد یعنی اعتقاد به این که شخصی دیگر در راستای برآورده ساختن خواستههای ما اقدام میکند (جوانمرد و سلطانزاده، ۱۳۸۸).
امنیت در مدیریت اطلاعات شخصی: امنیت به معنی آسودگی خاطر از نظر خطر و ریسک، ایمنی فیزیکی، امنیت مالی و رازداری است. در استفاده از اینترنت، حریم خصوصی امری ضروری است که بر جنبههایی مانند به دست آوردن، توزیع و یا استفاده غیر مجاز از اطلاعات شخصی تاثیر میگذارد (وانگ و همکاران[۲۱]،۱۹۹۸). مشکلاتی چون فقدان حریم خصوصی و نبود امنیت برای مصرفکنندگان آنلاین، از موانع اصلی برای توسعه تجارت الکترونیک است (فورنل و کارونی[۲۲]، ۱۹۹۹).
تعهد: تعهد بهعنوان تمایل پایدار برای حفظ یک رابطه که مهم و ارزشمند در نظر گرفته میشود، میباشد. یک فرد متعهد، برای حفظ رابطه انگیزه دارد و برای این هدف تلاش میکند (کسلو و همکاران، ۲۰۱۱).
منبع فایل کامل این پایان نامه این سایت pipaf.ir است |
۹-۱ جامعه آماری
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-09-21] [ 10:53:00 ب.ظ ]
|