سایت مقالات فارسی – بررسی اثر تصویر فروشگاه ، کیفیت خدمات و تصویر برند فروشگاهی بر … |
دانلود متن کامل این پایان نامه در سایت abisho.ir |
ح مورد نظر محاسبه کرد. معمولا سطح اطمینان (ضریب اطمینان) 95/0 یا 99/0 اختیار میشود (سرمد و همکاران، 1391، 187).
در صورتی که بخواهیم میانگین یک صفت متغیر کمی در جامعه مورد مطالعه را برآورد کنیم، با توجه به مقدار d و سطح اطمینان مورد نظر پژوهشگر میتوان مقدار n را از رابطه زیر بدست آورد:
به علت نامعلوم بودن واریانس متغیر مورد مطالعه، پرسشنامه نهایی را بصورت پیش آزمون بین 30 نفر از افراد جامعه توزیع نمودیم و نتایج آن را با کمک نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم. مقدار واریانس بدست آمده برای متغیر مورد مطالعه که در این پژوهش «قصد خرید» می باشد 468/0 است که با فرض ضریب اطمینان 95% خواهیم داشت:
به دلیل اینکه این احتمال وجود داشت که برخی از پرسشنامه ها به هر دلیلی بازگشت داده نشوند تعداد 500 پرسشنامه بین نمونه آماری توزیع شد که تعداد 341 عدد از آنها بازگشت داده شدند.
6-3- روش نمونه گیری:
دو نوع اصلی طرح نمونه برداری وجود دارد: نمونه برداری احتمالی و غیر احتمالی. در نمونه برداری احتمالی، اعضای جامعه شانس یا احتمال شناخته شده ای دارند که به عنوان آزمودنی گروه نمونه انتخاب شوند. در نمونه برداری غیر احتمالی عناصر با شانس شناخته شده یا از پیش تعیین شده ای به عنوان آزمودنی انتخاب نمی شوند. طرحهای نمونه برداری احتمالی موقعی به کار می رود که معرف بودن گروه نمونه برای اهداف تعمیم پذیری دارای اهمیت باشد. اما در مواردی که زمان یا عاملهای دیگر به جای تعمیم پذیری ملاک باشند، معمولا نمونه برداری غیر احتمالی به کار گرفته می شود( سکاران، 1390، ص 299).
با نظر به اینکه جامعه آماری پژوهش نامحدود بوده و امکان شمارش کلیه مشتریان شعبات فروشگاه های رفاه شرق گیلان وجود نداشته و نیز به دلیل محدودیت زمانی و عدم دسترسی به کلیه به کلیه شعبات، نمونه گیری در پژوهش حاضر به صورت ترکیبی بوده است. نخست ، با استفاده از روش نمونه گیری احتمالی خوشه ای، تمامی شهرهای شرق گیلان در نظر گرفته شد و سپس به دلیل عدم دسترسی به کلیه شعب و همچنین تجمع فروشگاههای رفاه در برخی شهرها و در اقلیت ماندن برخی دیگرو نیز با در نظر گرفتن شعبات پر فروش، با روش احتمالی سهل چهار شهر انتخاب شدند. در نتیجه شهرهای آستانه، لاهیجان، لنگرود و رودسر برای توزیع پرسشنامه انتخاب شدند. سپس از روش نمونه گیری تصادفی برای انتخاب تعدادی ازمشتریان در حین خروج از فروشگاه به عنوان پاسخ دهندگان استفاده شد.
جدول 1-3 نحوه توزیع و جمع آوری پرسش نامه
yle="box-sizing: inherit; width: 1104px;">
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1399-09-22] [ 05:27:00 ق.ظ ]
|