دسته بندی علمی – پژوهشی : رابطه باورهای ریاضی، دانش مفهومی و تجربه ریاضی معلمان با عملکرد و انگیزش … |
۰/۵۲۹
واحدهای گذرانده
-۰/۸۴
-۰/۱۷
-۰/۷۸
۰/۴۴۱
عدد ثابت
۴۷/۸۸
–
–
–
مطابق اطلاعات مندرج در جدول ۲۸-۴ ضریب همبستگی چندگانه برای ترکیب خطی باورهای ریاضی، دانش مفهومی وخرده مقیاسهای احساسات، ابزار تدریس و واحدهای گذرانده معلمان با انگیزش ریاضی دانشآموزان برابر باMR = 0/63 که در سطح p = 0/039معنیداراست و ضریب تعیین نیز۴۰/۰ میباشد. این بدان معنی است که ۴۰% واریانس مربوط به انگیزش ریاضی دانشآموزان به وسیله متغیرهای مستقل، باورهای ریاضی، دانش مفهومی، خرده مقیاسهای احساسات، ابزار تدریس و واحدهای گذرانده معلمان تبیین میشود. ضرایب استاندارد باورهای ریاضی ()، دانش مفهومی ()، احساسات ()، ابزار تدریس () و واحدهای گذرانده () میباشد. معنیداری ضرایب نشان میدهد که به ازای افزایش یک واحد باورهای ریاضی و دانش مفهومی معلمان به ترتیب ۳۸/۰ و ۴۵/۰ به انگیزش ریاضی دانشآموزان اضافه میشود و به ازای افزایش یک واحد احساسات، ابزار تدریس و واحدهای گذرانده معلمان به ترتیب ۰۹/۰ و ۱۲/۰ و ۱۷۴/۰ از انگیزش ریاضی دانشآموزان کم میشود. همچنین، مطابق اطلاعات جدول ۲۹-۴ پیشبینی نمره انگیزش ریاضی () دانشآموزان از روی نمرات متغیرهای مستقل معلمان (x)، نمره B، توسط معادله رگرسیون زیر امکانپذیر است:
۴۷/۸۸ + ۰/۰۸x1+ 0/92x2– 0/19x3– 0/27x4 – ۰/۸۴x5
فرضیه ۸- باورهای ریاضی، دانش مفهومی و خرده مقیاسهای احساسات، ابزار تدریس و واحدهای گذرانده معلمان با خرده مقیاس انگیزش درونی دانشآموزان رابطه معنیدار دارد.
۱-۸ باورهای ریاضی معلمان با انگیزش درونی دانشآموزان رابطه مثبت دارد.
۲-۸ دانش مفهومی معلمان با انگیزش درونی دانشآموزان رابطه مثبت دارد.
۳-۸ احساسات معلمان با انگیزش درونی دانشآموزان رابطه مثبت دارد.
۴-۸ ابزار تدریس معلمان با انگیزش درونی دانشآموزان رابطه مثبت دارد.
۵-۸ واحدهای گذرانده معلمان با انگیزش درونی دانشآموزان رابطه مثبت دارد.
جدول ۳۰-۴ ضرایب همبستگی ساده نمرههای باورهای ریاضی، دانش مفهومی و خرده مقیاسهای احساسات، ابزار تدریس و واحدهای گذرانده معلمان با انگیزش درونی دانشآموزان را نشان میدهد.
جدول ۳۰-۴: ضرایب همبستگی ساده نمرههای باورهای ریاضی، دانش مفهومی و خرده مقیاسهای احساسات، ابزار تدریس و واحدهای گذرانده معلمان با خرده مقیاس انگیزش درونی دانشآموزان دختر پایه ششم ابتدایی
متغیر وابسته | متغیر مستقل | ضریب همبستگی | سطح معنی داری |
انگیزش درونی | باورهای ریاضی |
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1399-09-22] [ 12:43:00 ق.ظ ]
|