.306

 

.000

 

.488

 

 

تعداد

 

380

 

380

 

380

 

380

 

380

 

در بررسی جدول 16-4 مشاهده می شود که بین ارتباطات عمودی(ازبالا به پایین)و تمامی مولفه های میزان رضایت شغلی به غیر از متغییر هدفگذاری شغلی رابطه معنادار وجود دارد(سطح معناداری≤0/05).وکلیه رابطه ها مستقیم می باشد همچنین بین ارتباطات عمودی(ازبالا به پایین)و امنیت شغلی رابطه متوسط(0/30)می باشد یعنی هرچه ارتباطات عمودی(ازبالا به پایین)افزایش یابد امنیت شغلی افزایش پیدا می کند، بین ارتباطات عمودی(ازبالا به پایین)و مولفه حقوق ومزایا رابطه متوسط(0/27)می باشد یعنی هرچه ارتباطات عمودی(ازبالا به پایین)افزایش یابد مولفه حقوق ومزایا افزایش پیدا می کند، همچنین بین ارتباطات عمودی(ازبالا به پایین)و روابط در محیط کاری رابطه ضعیف(0/15)می باشد یعنی هرچه ارتباطات عمودی(ازبالا به پایین)افزایش یابد روابط در محیط کاری افزایش پیدا می کند، بین ارتباطات عمودی(ازبالا به پایین)و مولفه استفاده از مهارت رابطه متوسط(0/29)می باشد یعنی هرچه ارتباطات عمودی(ازبالا به پایین)افزایش یابدبه مولفه استفاده از مهارت افزایش پیدا می کند، همچنین بین ارتباطات عمودی(ازبالا به پایین)و هدفگذاری شغلی رابطه معناداری مشاهده نگردید(sig≥0/05). پس در نتیجه فرضH1برای تمامی رابطه ها به غیر از رابطه بین ارتباطات عمودی(ازبالا به پایین) وهدف گذاری شغلی مورد تایید است.وبرای رابطه بین ارتباطات عمودی(ازبالا به پایین) وهدف گذاری شغلی فرضH0مورد تایید می باشد.
وهمچنین در بررسی جدول 16-4 مشاهده می شود که بین ارتباطات عمودی(ازپایین به بالا)و مولفه های (امنیت شغلی،حقوق ومزایا واستفاده از مهارت) میزان رضایت شغلی رابطه معنادار وجود دارد(سطح معناداری≤0/05).و رابطه مولفه های (امنیت شغلی،حقوق ومزایا واستفاده از مهارت) با ارتباطات عمودی(ازپایین به بالا)مستقیم می باشد، همچنین بین ارتباطات عمودی(ازپایین به بالا)و امنیت شغلی رابطه متوسط(0/27)می باشد یعنی هرچه ارتباطات عمودی(ازپایین به بالا)افزایش یابد امنیت شغلی افزایش پیدا می کند، بین ارتباطات عمودی(ازپایین به بالا)و مولفه حقوق ومزایا رابطه متوسط(0/31)می باشد یعنی هرچه ارتباطات عمودی(ازپایین به بالا)افزایش یابد مولفه حقوق ومزایا افزایش پیدا می کند، همچنین بین ارتباطات عمودی(ازپایین به بالا)و مولفه استفاده از مهارت رابطه نسبتاًضعیف(0/23)می باشد یعنی هرچه ارتباطات عمودی(ازپایین به بالا)افزایش یابدبه مولفه استفاده از مهارت افزایش پیدا می کند، بین ارتباطات عمودی(ازپایین به بالا)و مولفه روابط در محیط کاری و هدفگذاری شغلی رابطه معناداری مشاهده نگردید(sig≥0/05). پس در نتیجه فرضH1برای رابطه مولفه های (امنیت شغلی،حقوق ومزایا واستفاده از مهارت) با ارتباطات عمودی(ازپایین به بالا) مورد تایید است.وبرای رابطه بین ارتباطات عمودی(ازبالا به پایین) وهدف گذاری شغلی و مولفه روابط در محیط کاری فرضH0مورد تایید می باشد.
آزمون تحلیل میانگین مولفه های میزان رضایت شغلی ،ارتباطات عمودی از بالا به پایین وارتباطات عمودی از پایین به بالاوارتباطات افقی در گروههای مختلف تحصیلی.
جهت تحلیل میانگین نمرات مولفه های فوق که با سطح سنجش کمی هستند با متغییر گروههای مختلف تحصیلی(متغییر کیفی)از نمودارهایbox plotاستفاده می گردد.
نمودار8-4:آزمون تحلیل میانگین(BOX PLOT) میزان رضایت شغلی با سطح تحصیلات مختلف.
 
بررسی نمودار 8-4نشان می دهد که پرسنل بامدرک تحصیلی لیسانس وفوق دیپلم دارای میانگین داده های نمرات میزان رضایت شغلی تقریباً قرینه می باشندولی در پرسنل دیپلم وفوق لیسانس وزیر دیپلم میانگین داده های نمرات میزان رضایت شغلی دارایچولگی مثبت می باشدیعنی میانگین میزان رضایت شغلی در پرسنلی که تحصیلات فوقدیپلم ولیسانس دارند ازپرسنلی که دارای سایر مدارک تحصیلی هستند بیشتر است.
نمودار9-4:آزمون تحلیل میانگین(BOX PLOT) ارتباطات درون سازمانی دربین تحصیلات مختلف.
 
بررسی نمودار 9-4نشان می دهد که پرسنل بامدرک تحصیلی فوق دیپلم دارای میانگین داده های نمرات ارتباطات درون سازمانی تقریباً قرینه می باشندولی در پرسنل بامدرک تحصیلی دیپلم وفوق لیسانس وزیر دیپلم میانگین داده های نمرات ارتباطات درون سازمانی دارایچولگی منفی می باشدودر پرسنل لیسانس وزیر دیپلم میانگین داده های نمرات ارتباطات درون سازمانی دارایچولگی مثبت میباشد،یعنی میانگین میزان ارتباطات درون سازمانی در پرسنلی که تحصیلات دیپلم وفوق لیسانس دارند ازپرسنلی که دارای سایر مدارک تحصیلی هستند بیشتر است.
نمودار10-4:آزمون تحلیل میانگین(BOX PLOT) مولفه ارتباطات عمودی (از بالا به پایین)ارتباطات درون سازمانی دربین تحصیلات مختلف.
 
بررسی نمودار 10-4نشان می دهد که پرسنل بامدرک تحصیلی لیسانس دارای میانگین داده های نمرات ارتباطات عمودی (از بالا به پایین)تقریباً قرینه می باشندولی در پرسنل بامدرک تحصیلی دیپلم میانگین داده های نمرات ارتباطات عمودی (از بالا به پایین)دارایچولگی منفی می باشدودر پرسنل فوق دیپلم ،زیر دیپلم وفوق لیسانس وب

 

دانلود متن کامل این پایان نامه در سایت abisho.ir

الاتر میانگین داده های نمرات ارتباطات عمودی (از بالا به پایین)دارایچولگی مثبت می باشد،یعنی میانگین ارتباطات عمودی (از بالا به پایین)در پرسنلی که تحصیلات دیپلم دارند ازپرسنلی که دارای سایر مدارک تحصیلی هستند بیشتر است.
نمودار11-4:آزمون تحلیل میانگین(BOX PLOT) مولفه ارتباطات عمودی (از پایین به بالا)ارتباطات درون سازمانی دربین تحصیلات مختلف.
 
بررسی نمودار 11-4نشان می دهد که پرسنل بامدرک تحصیلی لیسانس ودیپلم و فوق دیپلم دارای میانگین داده های نمرات ارتباطات عمودی (از پایین به بالا)تقریباً قرینه می باشند ودر پرسنلزیر دیپلم وفوق لیسانس وبالاتر میانگین داده های نمرات ارتباطات عمودی (از پایین به بالا)دارایچولگی مثبت می باشد، پس یعنی میانگین نمرات ارتباطات عمودی (از پایین به بالا)در پرسنلی که تحصیلات لیسانس ودیپلم و فوق دیپلم دارند ازپرسنلی که دارای سایر مدارک تحصیلی هستند بیشتر است.
نمودار12-4:آزمون تحلیل میانگین(BOX PLOT) مولفه ارتباطات افقی ارتباطات درون سازمانی دربین تحصیلات مختلف.
 
بررسی نمودار 12-4نشان می دهد که پرسنل بامدرک تحصیلی زیر دیپلم دارای میانگین داده های نمرات ارتباطات افقی تقریباً قرینه می باشندولی در پرسنل بامدرک تحصیلی فوق دیپلم و لیسانس میانگین داده های نمرات ارتباطات افقی دارایچولگی منفی می باشدودر پرسنل دیپلم وفوق لیسانس وبالاتر میانگین داده های نمرات ارتباطات افقی دارایچولگی مثبت می باشد،یعنی میانگین ارتباطات افقی در پرسنلی که تحصیلات فوق دیپلم ولیسانس دارند ازپرسنلی که دارای سایر مدارک تحصیلی هستند بیشتر است.
فرضیه_ به نظر می رسدمیزان رضایت شغلی با سطح تحصیلات رابطه معنادار دارد.
باتوجه به کیفی بودن سطح سنجش دومتغییربالا،جهت وجود رابطه از آزمون کای اسکوئر،وجهت تشخیصشدت رابطه از آزمون کرامراستفاده می گردد.
جدول17-4:جدول تقاطعی میزان رضایت شغلی)رتبه ای) پرسنل در بین گروههای تحصیلی




 
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...