دانلود پایان نامه شناسایی تاثیر دزدی دریایی در بیمه های باربری |
۱ هدفهای اصلی :
- شناسایی تاثیر دزدی دریایی در بیمه های باربری
- شناسایی راهکار های مقابله با دزدی دریایی با توجه به تجارب کشور های پیشرو
۱-۲-۲هدفهای فرعی :
در ارتباط با شناسایی تاثیر دزدی دریایی در بیمه های باربری اهداف فرعی ذیل مطرح می باشد .
۱- شناسایی افزایش پوشش بیمه ای دراثر دزدی دریایی در بیمه ها باربری
۲- تشخیص تاثیر دزدی دریایی بر انتخاب مسیر تردد دریایی در بیمه باربری
۳- تعیین افزایش حق بیمه در اثر دزدی دریایی در بیمه های باربری
۴ – تشخیص تاثیر دزدی دریایی بر قوانین داخلی و بین المللی در بیمه های باربری.
۵- تشخیص تاثیر دزدی دریایی بر افزایش خسارت بیمه های باربری
توضیح آنکه در مورد شناسایی راهکار های مقابله با دزدی دریایی مطالعات آماری صورت نپذیرفته و با استفاده از تجارب روز کشور های پیشرو راهکارها ارائه می گردد .
۱-۳ اهمیت موضوع تحقیق
نقش حمل و نقل دریایی در اقتصاد کشور هایی که از نعمت دسترسی به دریا بهره مند هستند از جمله ایران ، با توجه به اینکه بیش از ۹۰% تجارت خارجی ایران از این طریق صورت می گیرد ، بسیار مهم است . (دشتکی پور ،۱۳۸۹،۲۱)
با توجه به اهمیت صنعت بیمه و از آنجایی که این صنعت می تواند تاثیر بسزایی در افزایش تولید ناخالص ملی و رشد و بالندگی کشور داشته باشد همچنین و با در نظر گرفتن این مطلب که مبادلات با خارج از کشور معمولا از طریق تجار و بازرگانان و یا شرکتهای دولتی صورت می پذیرد لذا ایجاد امنیت در سرمایه گذاری ها و اطمینان از بازگشت سرمایه به کشور و همچنین حصول اطمینان از اینکه در نتیجه انجام مبادلات نیاز ملی و مملکتی از طریق دولت بدون نگرانی تامین
می گردد و سود و سرمایه بازرگانان و تجار نیز محفوظ می مانند سبب می گردد تا بیمه و بخصوص بیمه های باربری جزء نیاز های اصلی و اساسی محسوب گردد .
۱-۴ انگیزش انتخاب موضوع :
بیمه جزء صنایع جدید و جوان در کشور جمهوری اسلامی ایران محسوب می گردد بصورتی که دارای قدمتی کمتر از یک قرن می باشد بنابراین با انگیزه معرفی انواع بیمه های باربری و شرایط بین المللی مورد استفاده و بررسی وضعیت کنونی این خطر در سطح جهان و ارائه راهکار های مقابله با آن تلاش می گردد نتایج بدست آمده از این تحقیق بتواند موجب ارتقاء سطح دانش و فعالیت بیمه گری صاحبنظران و کارشناسان و مدیران صنعت گردد و ارائه اطلاعات در مورد این خطر جهت تسهیل تصمیم گیری مدیران و کارشناسان این رشته بکار گرفته شود بصورتی که گامی هر چند کوچک در راستای ایجاد حمایت از منابع و سرمایه های ملی برداشته شود .
۱-۵ سوال ها و فرضیه های تحقیق
برای شناسایی تاثیر دزدی دریایی در بیمه های باربری از روش های آماری استفاده می گردد. سوالات تحقیق و فر ضیات ارائه شده در ارتباط با این هدف طراحی شده است. و در مورد یافتن هدف راهکار های مقابله با دزدی دریایی مطالعات آماری صورت نپذیرفته و با بررسی کتابخانه ای و اینترنتی و استفاده از تجارب روز کشور های پیشرو در این خصوص راهکارهایی ارائه شده است.
۱-۵-۱ سوال های تحقیق
سوال های تحقیق بر گرفته از فرضیه ها ی آن می باشد برای پاسخ هر سوال تعدادی سوال فرعی طراحی شد که در فصل سوم روش شناسی تحقیق به تفصیل در مود آنها توضیح داده خواهد شد.
۱- دزدی دریایی بر روی پوشش بیمه ای تاثیر معنا داری دارد؟
۲- دزدی دریایی برانتخاب مسیر تردد دریایی تاثیر معنا داری دارد؟
۳- دزدی دریایی بر روی حق بیمه تاثیر معنا داری دارد؟
۴- دزدی دریایی بر روی قوانین بیمه داخلی یا بین المللی تاثیر معنا داری دارد؟
۵- دزدی دریایی بر روی خسارت بیمه های باربری تاثیر معنا داری دارد؟
۱-۵-۲ فر ضیه های تحقیق :
برای شناسایی، تعیین و تشخیص تاثیر دزدی دریایی بر روی پوشش بیمه ای ، مسیر تردد دریایی ، حق بیمه ، قوانین و خسارت بیمه های باربری فرضیات زیر در نظر گرفته شد.
۱- دزدی دریایی بر روی پوشش بیمه ای تاثیر معنا داری دارد.
۲- دزدی دریایی برانتخاب مسیر تردد دریایی تاثیر معنا داری دارد.
۳- دزدی دریایی بر روی حق بیمه تاثیر معنا داری دارد.
۴- دزدی دریایی بر روی قوانین بیمه داخلی یا بین المللی تاثیر معنا داری دارد.
۵- دزدی دریایی بر روی خسارت بیمه های باربری تاثیر معنا داری دارد.
۱-۶ چهار چوب نظری :
چارچوب نظری به روابط بین متغیرهایی مانند متغیر های مستقل(Independent) وابسته (Dependent) مداخله گر (Intervening) و تبدیل گر (Moderating) که تصور می شود در دگرگونی شرایط مورد بررسی نقش دارند، می پردازند ایجاد چنین چارچوب نظری در بر قراری و ساختار فرضیه ها ،آزمون آنها و همچنین تکمیل درک پژوهشگر (مسئله تحقیق) کمک می کنند. به طور کلی چارچوب نظری پایه ای است که تمام تحقیق بر روی آن تکیه می کند. یک شبکه منطقی ، توسعه یافته ،توصیف شده و کامل بین متغیر هایی است که از طریق فرآیندهایی مانند مصاحبه،مشاهده و بررسی ادبیات موضوع و پیشینه تحقیق مشخص شده اند این متغیر ها با مسأله تحقیق در ارتباط هستند.(خاکی،۱۳۸۴، ص ۳۰)
خرید بیمه نامه های دریایی برای کشتی و یا کالا فقط اقدامی پیشگیرانه برای اطمینان از حفاظت
مال التجاره در مقابل این خطر است و هنوز جای شک است که آیا تهیه بیمه نامه بدنه کشتی برای کشتی و باربری برای کالا برای پوشش خسارت ناشی از خطر دزدی دریایی بر اساس حکمفرما بودن قانون بیمه، بر بیمه نامه کافیست و اینکه چگونه این قوانین ، دزدی دریایی را به عنوان خطر بیمه شده طبقه بندی و تحت پوشش قرار می دهد.(Aftab , 2009,3)
حق بیمه وجهی است که بیمهگذار به بیمهگر میپردازد تا در مقابل، بیمهگر در صورت وقوع حادثه و ایجاد خسارت زیان وارده را جبران کند و یا مبلغی به بیمهگذار و یا ذینفع از قرارداد بیمه بپردازد.حق بیمه به بهای خطر مرسوم است و میزان آن بستگی به شدت و یا ضعف احتمالی وقوع خطر دارد. (هوشنگی،۱۳۶۹،۲۲)
بر اساس گزارش دفتردریایی بین المللی IMBدر سال ۲۰۱۳ خلیج عدن که بین کشور یمن و سومالی واقع شده و اقیانوس هند را به دریای سرخ پیوند می دهد. بحرانی ترین مسیر از نظر دزدی دریایی و تعداد گزارشات دزدی دریایی می باشد. (Tillmann,2013,1)
متن فوق تکه ای از این پایان نامه بود
برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:
متن کامل
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1399-01-10] [ 03:21:00 ب.ظ ]
|