جستجوی مقالات فارسی – بررسی رابطه بین توسعه خدمات جدید، عملکرد بازاریابی، جهت گیری بازار و عملکرد کسب … |
مدل کلی
833/٠
783/٠
844/٠
841/٠
067/٠
فصل پنجم
نتیجهگیری و پیشنهادها
5-1 مقدمه
در فصلهای قبلی، ادبیات گذشته پژوهش و نتایج آماری معلوم شد. در این فصل به ارزیابی نتایج پژوهش و سهم این پژوهش در کاربردهای مدیریتی پرداخته میشود که پیشنهادهایی براساس آن شکل میگیرد. همانطور که در فصلهای قبلی گفته شد هدف اصلی از انجام این پژوهش، بررسی رابطه بین توسعه خدمات جدید، عملکرد بازاریابی، جهت گیری بازار و عملکرد کسب و کار در بانک مسکن شهر کرمانشاه میباشد.
5-2 نتیجهگیری
در این پژوهش با موضوع بررسی رابطه بین توسعه خدمات جدید، عملکرد بازاریابی، جهت گیری بازار و عملکرد کسب و کار توجه به ادبیات پژوهش و مدلهای موجود در این زمینه، مدل مفهومی مورد آزمون قرار گرفت و فرضیات پژوهش براساس روابط فرض شده در مدل مورد آزمون قرار گرفتند. به منظور آزمون فرضیهها و گردآوری دادههای مورد نیاز از پرسشنامه استفاده شد. با استفاده از آزمون ضریب همبستگی فرضیات آزمون شده است. سپس مدل پیشنهادی با استفاده از مدلسازی آزمون شد. با استفاده از معیارهای مناسبت مدل معلوم شد مدل برازش داده شده میان متغیرهای مستقل و وابسته معنادار است.
5-2-1 نتیجهگیری از فرضیهها
فرضیه1: بین توسعه خدمات جدید و عملکرد بازاریابی رابطهی معنی داری وجود دارد.
ضریب همبستگی بین این دو متغیر 643/٠ است و سطح معنی داری از ٠٥/٠ کمتر است. پس بین توسعه خدمات جدید و عملکرد بازاریابی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
فرضیه 2: بین توسعه خدمات جدید و جهت گیری بازار رابطه معنی داری وجود دارد.
ضریب همبستگی بین این دو متغیر 687/0است و سطح معنی داری از ٠٥/٠ کمتر است. پس بین توسعه خدمات جدید و جهت گیری بازار رابطه معنادار و مثبتی وجود دارد.
فرضیه3 : بین عملکرد بازاریابی و جهت گیری بازار رابطه معنی داری وجود دارد.
ضریب همبستگی بین این دو متغیر 622/٠ است و سطح معنی داری از ٠٥/٠ کمتر است. پس بین عملکرد بازاریابی و جهت گیری بازار رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
فرضیه 4: بین فرهنگ نوآوری و یکپارچگی واحدهای میان وظیفه ای رابطه معنی داری وجود دارد.
ضریب همبستگی بین این دو متغیر 718/0 است و سطح معنی داری از ٠٥/٠ کمتر است. پس بین فرهنگ نوآوری و یکپارچگی واحدهای میان وظیفهای رابطه معنادار و مثبتی وجود دارد.
فرضیه 5: بین فرهنگ نوآوری و عملکرد سازمانی رابطه معناداری وجود دارد.
ضریب همبستگی بین این دو متغیر 681/٠ است و سطح معنی داری از ٠٥/٠ کمتر است. پس بین فرهنگ نوآوری و عملکرد سازمانی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
5-3 نتایج مدلهای آماری
به منظور بررسی رابطه میان متغیرهای توسعه خدمات جدید، عملکرد بازاریابی، عملکرد سازمانی و یکپارچگی واحدهای میان وظیفه ای، فرهنگ نوآوری و جهت گیری بازار یک مدل کلی ارائه شده است.
5-3-1 مدل کلی
در این مدل رابطه بین متغیرها به طور هم زمان بررسی شده است. در این مدل معیارهای مناسبت مدل بررسی شده است که به صورت زیر است. مدلی ارائه شده است که معیارهای مناسبت آن خوب باشد.
جدول 5-1 شاخصهای برازش مدل
yle="box-sizing: inherit; width: 1104px;">
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1399-09-22] [ 06:11:00 ق.ظ ]
|