مدل کلی

 

 

833/٠

 

 

783/٠

 

 

844/٠

 

 

841/٠

 

 

٠٦7/٠

 

 

 

 

5-4 پیشنهادها

 

 

 

    • ارائه خدمات جدید و یا اصلاح و به روز رسانی خدمات کنونی با توجه به نیازهای بخشهای مختلف بازار صورت پذیرد که این امر مستلزم آشنایی بیشتر با مشتریان و و نیازهای آشکار و پنهان آنان است. همچنین توجه به مفاهیمی نظیر بخشبندی بازار و اختصاصیسازی خدمات ضروری به نظر میرسد.

 

 

 

 

    • ایجاد واحد سازمانی تحت عنوان توسعه خدمات جدید تا کل فعالیتهای مربوطه را پیگیری نموده و با سایر واحدهای کلیدی نظیر بازاریابی در ارتباط باشد.

 

 

    • ضرورت توجه به تحقیقات بازار بصورت نظاممند جهت شناسایی خواستهها و اولویتهای مشتریان و اندازهگیری رضایت مشتریان بطور منظم و مکرر.

 

 

    • ایجاد فرهنگ سازمانی که پذیرش ایدههای جدید را تشویق مینماید، جهت تشویق افراد برای بیان نظرات خود و غلبه بر ترس و محافظهکاری اعضای سازمان برای بیان نظراتشان در وهله نخست توصیه میشود که ابتدا بر کمیت ایدههای جدیدی که دریافت میشود، تأکید گردد.

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت zusa.ir مراجعه نمایید.

 

 

    • توانمندسازی کارکنانی که بطور مستقیم با مشتریان در ارتباطند و آشناسازی آنان با دیدگاههای مشتریگرا و چگونگی عملیاتی سازی این مفاهیم.

 

 

    • طراحی سیستم پاداش جهت تشویق کارکنانی که ایدههای نوآورانه مطرح مینمایند و یا در پیادهسازی موفق خدمات جدید مشارکت مینمایند.

 

 

    • توجه به فرهنگ بازارگرا در صنایع خدماتی به دلیل ماهیت آن ضرورت بیشتری دارد، در نتیجه جهت آشنایی با این مفهوم و پیادهسازی آن در برنامههای آموزشی و توانمندسازی مدیران و کارکنان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

 

    • جهت پیادهسازی بهتر مفهوم بازارگرایی پیشنهاد میگردد که ابتدا شرایط و موقعیتی که سازمان با آن روبرو است به خوبی شناسایی شود و سپس منابع سازمانی به ابعادی از بازارگرایی تخصیص یابد که با توجه به شرایط موجود بیشترین کارآیی را دارد.

 

 

    • از آنجا که مشتریگرایی نیازمند درک کل زنجیره ارزش مشتری است و در صنایع خدماتی کارکنان عملیاتی در مواجه مستقیم با مشتریان هستند، ملزم نمودن این دسته از کارکنان به ارائه گزارشهای رسمی و بطور منظم مثلاً هر سه ماه یکبار، درباره ادراک خود از آنچه مد نظر مشتریان است.

 

 

    • پایش منظم رقبا جهت آگاهی از نحوه ارائه خدمات توسط آنان و سپس تلاش جهت ارائه خدماتی که از نظر سرعت انجام، قیمت و کیفیت با خدمات رقبا متفاوت باشد.

 

 

5-5 پیشنهاد برای پژوهشهای آتی
اجرای پژوهش با همین متغیرها در جوامع دیگر مثلاً بانکهای سایر استان‌ها.
5-5 محدودیتها
1-عدم وجود فرهنگ پژوهش در سازمانها باعث شده که افراد دیدی منفی و توأم با ترس و هراس از پژوهش داشته باشند.
2-ملاحظات شدید سازمانی، منافع شخصی و مقاومت برخی کارکنان محدودیت ایجاد کرده است.
منابع ومآخذ
منابع فارسی

 

 

 

    • ابزری، مهدی؛ رنجبریان، بهرام؛ فتحی، سعید؛ قربانی، حسن(1388). تأثیر بازاریابی داخلی بر بازارگرایی و عملکرد کسب وکار در صنعت هتلداری. چشم انداز مدیریت، شماره 31، 42-25.

 

 

    • جعفری سنگری، ابراهیم؛ مرادی، بهرنگ؛ شیرخانی، مسعود؛ شیدایی اردستانی، فاطمه(1393). بررسی رابطه بین فرصتهای تکنولوژیکی، تأکیدات بازاریابی و عملکرد نوآورانه، فصلنامه مدیریت صنعتی، سال نهم، 111-95.

 

 

    • جندقی، غلامرضا؛ ایرانی، حمیدرضا؛ افخمی، احمد(1392). بررسی و توصیف تحقیقات منتخب در حوزه مدیریت بازاریابی در ایران، فصلنامه مدیریت فرهنگ سازمانی، دوره یازدهم، شماره 1، 148-125.

 

 

    • حسینی، میرزا حسن؛ قادری، سمیه(1389). مدل عوامل مؤثر بر کیفیت خدمات بانکی، چشمانداز مدیریت بازرگانی، شماره 3، 115-89.

 

 

    • حسینی، میرزاحسن؛ احمدینژاد، مصطفی؛ قادری، سمیه(1389). بررسی و سنجش کیفیت خدمات و ارتباط آن با رضایتمندی مشتریان: مطالعه موردی بانک تجارت، بررسیهای بازرگانی، شماره 23، 97-88.

 

 

    • حسینی، سید محمود؛ حاجی پور، بهمن(1387). تببین روابط ذهنیت مشترک، ظرفیت جذب دانش، نوآوری و انعطافپذیری: شرکتهای دارویی کشور، فصلنامه مدرس علوم انسانی، دوره 12، شماره 4، 176-155.

 

 

    • حمیدی زاده، محمدرضا؛ خیرخواه عسکرآباد، محمد رضا(1391). بررسی تأثیر قابلیت های مدیریت دانش بازاریابی بر عملکرد سازمان در صنایع پتروشیمی ایران. کاوش های مدیریت بازرگانی، سال چهارم، شماره 8، 45-30.

 

 

  • درگی، پرویز(1386). مباحث و موضوعات مدیریت بازاریابی با نگرش بازار ایران، چاپ اول، تهران: رسا.



 
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...