۸۴۸/۰

 

 

۱۵

 

 

 

 

ادراک تعارض

 

 

۷۵۷/۰

 

 

۱۳

 

 

 

 

(۳-۹) روش تجزیه و تحلیل داده ها
پس از جمع آوری اطلاعات با استفاده از ابزارهای گردآوری اطلاعات ،اطلاعات گردآوری شده با استفاده آمار توصیفی و آمار استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت . آمار توصیفی شامل مد،میانه،میانگین،جداول و نمودارها می باشد و آمار استنباطی شامل آزمون هایی از جمله آزمون پیرسون و آزمون اسپرمن و روش معادلات ساختاری و … می باشد.
در این پژوهش در ابتدا پرسشنامه های جمع آوری شده کدگذاری شدند و داده های جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار SPSS با ورژن ۱۸ در قالب توصیف و تحلیل ارائه گردیده است. برای توصیف داده ها ، شاخص های آمار توصیفی مانند ، تعداد نمونه، میانگین، میانه، انحراف معیار، واریانس، چولگی، خطای معیار چولگی، کشیدگی، خطای معیار کشیدگی، مینیمم و ماکزیمم محاسبه و هیستوگرام آن رسم شده است. برای بررسی نرمال بودن توزیع نمرات متغیرها از آزمون کولموگروف – اسمیرنوف استفاده کرده‌ایم. برای آزمون فرضیه ها ی (۱) تا (۵) ، از آزمون همبستگی پیرسون استفاده شده است. برای آزمون فرضیه (۶) از آزمون t مستقل استفاده شده ونیز برای آزمون فرضیه (۷) ، به دلیل اینکه توزیع متغیرها غیرنرمال بود از آزمون ناپارامتری من-ویتنی استفاده شده است. برای بررسی تأثیر عوامل دموگرافیک بر میزان استفاده از سبک‌های حل تعارض نتایج به دست آمده از آزمون های همبستگی پیرسون ، t ، من-ویتنی و کروسکال-والیس مورد تحلیل قرار گرفته است و در نهایت برای رتبه بندی میزان استفاده از سبکهای مدیریتی از آزمون فریدمن استفاده شده است.
(۳-۱۰) تشریح الگوریتم پژوهش
الگوریتم این پژوهش از مراحل روش علمی تبعیت می کند شروع تحقیق با یک پرسش اساسی آغاز می شود . سپس برای تعیین چارچوب نظری تحقیق ،از ادبیات موضوع ،مبانی نظری و علمی پژوهش در رابطه با موضوع تحقیق استفاده گردیده است تا مدل تحلیلی تحقیق بدست آید. سپس با استفاده از ابزارهای گردآوری اطلاعات داده های موردنیاز جمع آوری گردیده و در مرحله بعد اطلاعات جمع آوری شده مورد تحلیل قرار گرفته و در مرحله آخر با توجه به تحلیل اطلاعات نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات صورت گرفته است.(خاکی،۱۴۹،۱۳۸۷ ).
(۳-۱۱) پرده های سه گانه روش علمی
برای بهتر فهمیدن ارتباطات بین مراحل تحقیق در پرده های سه گانه روش علمی ، لازم است ابتدا اصول این پرده ها و منطقی که مایه یگانگی آنهاست بیان شود.
۱- گسستن
در علوم اجتماعی،اندوخته ها آگاهیهای نظری ما پر از پیش داوری ها و تصورات قالبی است ، از استدلال بر پایه این قضاوت ها، نتیجه قابل اعتمادی بدست نخواهد آمد. لذا،پرده ی اول روش علمی،گسستن از سوابق ذهنی و غلبه بر پیشداوری هاست.
۲- ساختن
گسستن(مرحله قبل) عملی نخواهد شد مگر بر مبنای ساختن پیش فرض هایی که به نظر محقق قادر باشد پدیده و موضع بررسی را تبیین کند.در پرتو این چارچوب نظری است که محقق می تواند روش کار،عملیات اجرایی و نتایج احتمالی را پیش بینی کند. بدون این چارچوب نظری هیچ تجربه معتبری امکان پذیر نخواهد شد. در علوم اجتماعی بدون ساختن یک چارچوب نظری مرجع ،هیچ مقایسه اثربخشی امکان نخواهد داشت و هر قضیه ای را در معرض تجربه با واقعیات قرار نمی دهند. قضایای علمی باید از یک تلاش فکری مبتنی بر اصول منطقی و مفروضات نظری معقول نتیجه شده باشد.
۳- مقایسه
یک قضیه را نمی توان علمی دانست مگر وقتی که بتوان درستی یا نادرستی آن را به تجربه اثبات کرد،این وارسی وقایع ، مقایسه با تجربه گفته می شود.(خاکی،۱۳۸۸ , ۱۹۹-۱۹۷)
الگوریتم اجرای پژوهش
مرحله ۱ پرسش آغازی
گسستن
مرحله ۲ مطالعات اکتشافی
مبانی نظری و علمی پژوهش
مطالعه متون
مرحله ۳ مدل تحلیلی پژوهش
ساختن
مرحله ۴ بکارگیری ابزار جمع آوری اطلاعات داده
مرحله ۶ نتیجه گیری
مرحله ۷ پیشنهادات
مقایسه

 

منبع فایل کامل این پایان نامه این سایت pipaf.ir است



 
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...