بررسی میزان پذیرش مدیریت ارتباط با مشتری در بانک و عوامل مرتبط با آن |
فرضیه های فرعی تحقیق
فرضیه ۱: وجود سطح مزیت نسبی بالاتر CRM، موجب تاثیر بهتر بر تعامل با CRM می شود.
فرضیه ۲: سازگاری بیشتر با CRM، موجب تاثیر بهتر بر تعامل با CRM می شود.
فرضیه ۳: پیچیدگی های کمتر مرتبط با CRM، تاثیر بهتر برتعامل با CRM را موجب می شود.(رابطه منفی)
فرضیه ۴: قابلیت آزمون پذیری آسان تر مرتبط با CRM، تاثیر بهتر برتعامل با CRM را موجب می شود.
فرضیه ۵: رویت پذیری بیشتر مرتبط با CRM، تاثیر بهتر برتعامل با CRM را نشان می دهد.
فرضیه ۶: اگر نگرش مدیران نسبت به تغییر مثبت تر باشد، سطح تعامل با CRM بالاتر است.
فرضیه ۷: اگر جهت گیری بازار بالاتر باشد، سطح تعامل با CRM در سازمان (بانک) بالاتر است.
فرضیه ۸: اگر جهت گیری نوآورانه بالاتر باشد، سطح تعامل با CRM در سازمان (بانک) بالاتر است.
فرضیه ۹: اگر فرهنگ گروهی سازمانی بانک بالاتر باشد، سطح تعامل با CRM در سازمان (بانک) بالاتر است.
فرضیه ۱۰: قابلیت دردسترس درک شده از راه حل هایIT بالاتر، تاثیر بهتر برتعامل با CRM را میدهد.
فرضیه ۱۱: محیط رقابتی شدید با CRM، تاثیر بهتر برتعامل با CRM را میدهد.
فرضیه ۱۲: استفاده از اطلاعات بهتر و قوی تر ناشی از سطوح بالاتری از تعامل با CRM می باشد.
فرضیه ۱۳: سطح تعامل بالاتر با CRM منجر به افزایش رضایت مشتری می شود.
فرضیه ۱۴: سطح تعامل بالاتر با CRM منجر به افزایش رضایت کارکنان می شود.
فرضیه ۱۵: سطح تعامل بالاتر با CRM منجر به افزایش عملکرد تجاری می شود.
۱-۶) مدل مفهومی تحقیق
استفاده از اطلاعات |
نگرش های نوآورانه · مزیت های نسبی مربوط به CRM · سازگاری · پیچیدگی · آزمون پذیری · رویت پذیری |
اثرات بر مشتریان |
CRM پذیرش |
اثرات بر کارکنان |
اثرات بر عملکرد تجاری |
عوامل سازمانی · نگرش نسبت به تغییر · بازارگرایی · نوآوری گرایی · فرهنگ سازمانی |
عوامل محیطی · قابلیت در دسترس درک شده از راه حل های IT · شدت رقابت |
سطوح مشارکت (تعامل) با CRM |
شکل(۱-۱). مدل مفهومی تحقیق
قسمت هایی که با خط چین مشخص شده اند بسط های مدل ترویج نوآوری راجرز (۱۹۶۲) می باشند.
۱-۷) قلمرو تحقیق
۱-۷-۱) قلمرو موضوعی تحقیق
در این تحقیق به بررسی میزان پذیرشCRM (مدیرریت ارتباط با مشتری) و عوامل موثر و مرتبط با آن می پردازیم.
۱-۷-۲) قلمرو مکانی تحقیق
در این پژوهش شعبات بانک حکمت ایرانیان در سراسر کشور قلمرو مکانی تحقیق محسوب می شود.
۱-۷-۳) قلمرو زمانی تحقیق
داده های مربوط به این پژوهش مربوط به دوره زمانی بهار تا پاییز سال ۹۳ می باشد.
برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1399-01-10] [ 06:31:00 ب.ظ ]
|