**۳۰/۰

 

 

**۴۹/۰

 

 

۱

 

 

 

 

 

 

بهسازی آموزشی

 

 

**۱۸/۰

 

 

**۲۱/۰

 

 

**۱۷/۰

 

 

**۳۰/۰

 

 

**۳۳/۰

 

 

**۳۴/۰

 

 

**۵۲/۰

 

 

**۳۰/۰

 

 

۱

 

 

 

 

**P>0.01 *P>0.05
همانگونه که در جدول فوق مشاهده میگردد نتایج نشان داد که:
بین بعد تعهد هنجاری با ابعاد تعهد عاطفی و تعهد مستمر از متغیر تعهد سازمانی، و ابعاد اثربخشی ورودی آموزشی و اثربخشی فرایند آموزشی از متغیر اثربخشی سازمانی و ابعاد بهسازی رشد و پرورش، بهسازی برنامه ی درسی و بهسازی آموزشی از متغیر کیفیت عملکرد نظارتی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. اما رابطه معناداری با بعد اثربخشی برونداد آموزشی از متغیر اثربخشی آموزشی وجود ندارد.
بین بعد تعهد عاطفی با بعد تعهد مستمر از متغیر تعهد سازمانی، و ابعاد اثربخشی ورودی آموزشی و اثربخشی فرایند آموزشی از متغیر اثربخشی سازمانی و ابعاد بهسازی رشد و پرورش، بهسازی برنامه ی درسی و بهسازی آموزشی از متغیر کیفیت عملکرد نظارتی سرگروه های آموزشی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. اما رابطه معناداری با بعد اثربخشی برونداد آموزشی از متغیر اثربخشی آموزشی وجود ندارد.
بین بعد تعهد مستمر از متغیر تعهد سازمانی، با ابعاد اثربخشی ورودی آموزشی، اثربخشی فرایند آموزشی و اثربخشی برونداد آموزشی از متغیر اثربخشی سازمانی و ابعاد بهسازی رشد و پرورش، بهسازی برنامه ی درسی و بهسازی آموزشی از متغیر کیفیت عملکرد نظارتی سرگروه های آموزشی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
بین بعد اثربخشی ورودی آموزشی از متغیر اثربخشی سازمانی با ابعاد اثربخشی فرایند آموزشی و اثربخشی برونداد آموزشی از متغیر اثربخشی سازمانی و ابعاد بهسازی رشد و پرورش، بهسازی برنامه ی درسی و بهسازی آموزشی از متغیر کیفیت عملکرد نظارتی سرگروه های آموزشی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
بین بعد اثربخشی فرایند آموزشی از متغیر اثربخشی سازمانی با بعد اثربخشی برونداد آموزشی از متغیر اثربخشی سازمانی و ابعاد بهسازی رشد و پرورش، بهسازی برنامه درسی و بهسازی آموزشی از متغیر کیفیت عملکرد نظارتی سرگروه های آموزشی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
بین بعد اثربخشی برونداد آموزشی از متغیر اثربخشی سازمانی با ابعاد بهسازی رشد و پرورش، بهسازی برنامه ی درسی و بهسازی آموزشی از متغیر کیفیت عملکرد نظارتی سرگروه های آموزشی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
بین بعد بهسازی رشد و پرورش از متغیر عملکرد نظارتی سرگروه های آموزشی با ابعاد بهسازی برنامه درسی و بهسازی آموزشی از متغیر عملکرد نظارتی سرگروه های آموزشی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
بین بعد بهسازی برنامه ی درسی از متغیر کیفیت عملکرد نظارتی سرگروه های آموزشی با بعد بهسازی آموزشی از متغیر کیفیت عملکرد نظارتی سرگروه های آموزشی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
۴-۲-۲-۵- سوال پنجم: آیا کیفیت عملکرد نظارتی سرگروه های آموزشی پیشبینیکننده معنادار تعهد سازمانی و اثربخشی آموزشی دبیران میباشد؟
بر اساس نمودار شماره(۴-۱)، کیفیت عملکرد نظارتی سرگروه های آموزشی، پیش بینی کننده مثبت و معنادار تعهد سازمانی (۰۱/۰ p< و ۳۶/۰ = β) و اثربخشی آموزشی دبیران (۰۱/۰ p< و ۶۷/۰ = β) می باشد. در متغیر کیفیت عملکرد نظارتی سرگروه های آموزشی، ابعاد بهسازی رشد و پرورش (با بار عاملی ۸۶/۰)، بهسازی آموزشی(با بار عاملی۵۹/۰) و بهسازی برنامه ی درسی(با بار عاملی ۵۶/۰) به ترتیب دارای بالاترین تا پایین ترین قدرت تبیین می باشند و در متغیر تعهد سازمانی، ابعاد تعهد مستمر (با بار عاملی ۷۷/۰)، تعهد هنجاری(با بار عاملی ۶۶/۰) و تعهد عاطفی(با بار عاملی ۵۱/۰)، به ترتیب دارای بالاترین تا پایین ترین قدرت تبیین می باشند. همچنین، در متغیر اثربخشی آموزشی، ابعاد اثربخشی فرایند آموزشی(با بار عاملی ۸۸/۰)، اثربخشی ورودی آموزشی(با بار عاملی۷۵/۰) و اثربخشی برونداد آموزشی (با بار عاملی ۶۵/۰) به ترتیب دارای بالاترین تا پایین ترین قدرت تبیین می باشند.
۲۷/۰
بهسازی رشد و پرورش
۶۸/۰
بهسازی برنامه ی درسی
بهسازی آموزشی
۶۵/۰




 
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...