بررسی رابطه بین شخصیت برند و ارزش ویژه برند در بازار لوازم … |
۸
۶/۸۴
۲/۹۰
هیجان
۸
۸۷
شایستگی
۶
۸۴
کمال
۳
۱/۸۳
قدرت
۴
۱/۸۶
۳-۶)روش تجزیه و تحلیل داده ها
تجزیه و تحلیل به معنی طبقه بندی ، تنظیم ، پردازش وخلاصه کردن داده ها برای یافتن پاسخ پرسش های تحقیق است . هدف از تحلیل ، تقلیل داده ها به شکل قابل فهم و قابل تفسیر است . به نحوی که بتوان روابط متغیر های گوناگون مرتبط با مساله تحقیق را مورد مطالعه قرار می دهد( خاکی ،۱۳۹۰ ، ص ۳۲۵ ) . تحلیل داده ها شامل سه هدف اصلی است که عبارتند از : توصیف داده ها ، آزمون برازش داده ها و آزمون فرضیه های ایجاد شده برای تحقیق .توصیف داده ها دیدگاه های اولیه در مورد این که مقیاس ها تا چه حد خوب هستند و کد گذاری و وارد کردن داده ها با چه صحتی انجام شده می باشد . دومین هدف برازش داده ها با ارائه کردن داده ها برای تحلیل عامل ها ، به دست آوردن اندازه های اعتبار آلفای کرونباخ یا دو نیمه کردن به دست می آید و آزمون فرضیه ها توسط رایانه به جهت آزمودن هر یک از فرضیه ها با استفاده از آزمون آماری مناسب به دست می آید و نتایج آن تایید یارد می شود (سکاران ،۱۳۹۱،ص۳۷۸ ). جهت تجزیه و تحلیل داده ها در این تحقیق از شیوه های کمی استفاده شده ، که در قالب آمار توصیفی و استنباطی بیان گردیده است . آمار توصیفی به مجموعه ای از مفاهیم و روش های به کار گرفته شده جهت سازمان دادن ، خلاصه کردن ، تهیه جدول ، رسم نمودارو توصیف داده های جمع آوری شده گفته می شود (خاکی ، ۱۳۹۰ ، ص ۲۸۵ ). در آمار استنباطی همواره محقق با استفاده از داده ها و اطلاعات حاصله از نمونه به برآورد و پیش گویی ویژگی های جمعیت مورد مطالعه می پردازد ، هدف از تحلیل استنباطی تعمیم نتایج حاصل از مشاهدات محقق در نمونه انتخابی خودبه جمعیت اصلی می باشد
(خاکی ، ۱۳۹۰ ، ص۲۸۵ ).تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده در این تحقیق در دو مرحله با استفاده از نرم افزار SPSS19 صورت گرفته است . نخست داده های جمع آوری شده به صورت جداول آمار توصیفی ، فراوانی ، نمودار میله ای و هیستوگرام ارائه گردیده و در مرحله بعد داده ها بر اساس
روش های تجزیه و تحلیل استنباطی با استفاده از آزمون رگرسیون و آزمون ضریب همبستگی مورد بررسی قرار گرفته است . بر اساس نتایج این آزمون ها ،فرضیه های تحقیق پذیرفته و یا رد می شوند .
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده های تحقیق
۴-۱)مقدمه
این فصل جهت تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده طراحی گردیده است. در فرآیند اجرایی، نخست پرسشنامه هایی که توسط پاسخ دهندگان تکمیل شده را جمع آوری کرده و داده های خام مورد نیاز جهت توصیف و آزمون فرضیه ها به کمک رایانه و نرم افزار استخراج می گردند و سپس این داده ها از طریق نرم افزار spss 19 تجزیه و تحلیل شده و در دو مرحله به اطلاعات مورد استفاده در این تحقیق، تبدیل می گردند. در مرحله اول که تجزیه و تحلیل توصیفی می باشد، داده های جمع آوری شده به صورت جدول آمارتوصیفی و فراوانی و نمودار میله ای و هیستوگرام ارائه می شود و در مرحله دوم که تجزیه و تحلیل استنباطی می باشد، با استفاده از آزمون رگرسیون وآزمون ضریب همبستگی مورد بررسی قرار
می گیرند. در نهایت می توان در مورد پذیرش یا عدم پذیرش هر کدام از فرضیه های آماری اظهار نظر نمود.
برای دانلود متن کامل این فایل به سایت torsa.ir مراجعه نمایید. |
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1399-09-22] [ 02:29:00 ق.ظ ]
|