سرمایه‌ی اولیه‌ی بانک ملت معادل ۵/۳۳ میلیارد ریال، در اثر ادغام بانک‌های یادشده شکل گرفت . به این ترتیب براساس طرح ادغام بانک‌ها ، کلیه سرمایه‌ها ، دارایی‌ها ، تعهدات، نیروی انسانی و واحدهای متعلق به بانک‌های یاد شده به بانک ملت منتقل گردید و از آن زمان ، بانک ملت به موجب اساسنامه مصوب سال ۱۰/۲/۱۳۵۹ با هدف ارائه خدمات بانکی و تسهیل امور بازرگانی داخلی و خارجی و فعالیت در رشته‌های تولیدی در جهت خدمت به اقتصاد کشور با سرمایه اولیه ۵/۳۳میلیارد ریال و ۱۳هزار و ۶۸۰نفر پرسنل و یک هزار و ۲۲۵واحد بانکی در سطح کشور آغاز به فعالیت کرد.آخرین افزایش سرمایه شرکت در تاریخ ۱۹ مرداد ۱۳۸۴ بالغ بر ۱۱,۸۶۱ میلیارد ریال از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت و اندوخته‌ی تسعیر دارایی ها و بدهی های ارزی انجام شد.
به استناد مجمع عمومی فوق‌العاده بانک‌ها مورخ ۱۷ فروردین ۸۷ و تصویب نامه هیات محترم وزیران به شماره ۶۸۹۸۵/ت ۳۷۹۲۵  مورخ ۲ مرداد ۸۶ شخصیت حقوقی بانک ملت به سهامی عام تبدیل گردید. بانک ملت در حال حاضر با سرمایه ۲۰٫۰۰۰ میلیارد ریال به‌عنوان یکی از بزرگترین بانک‌های کشور جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌نمایند.
(۲-۵-۲) چشم انداز ، مأموریت ، استراتژی و اهداف بانک ملت
بانک ملت همواره گسترش بانکداری الکترونیک را به عنوان یکی از اهداف استراتژیک خود در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات دنبال نموده است.
(۲-۵-۲-۱) چشم‌انداز و ماموریت بانک ملت
تبدیل شدن به یک بانک پیشگام ایرانی به منظور:
– ارائه خدمات مطلوب تجاری در بازار پول
– ایجاد ارزش‌های منحصر‌به‌فرد برای مشتریان
– ارائه خدمات موثر به جامعه
– تسهیل فعالیت‌های اقتصادی اعم از تجاری، صنعتی و کشاورزی
(۲-۵-۲-۲) استراتژی های بانک‌ ملت
– توسعه تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات
– مدیریت روابط مشتریان
– بهبود کیفیت خدمات
– توسعه منابع انسانی
– بهبود شاخص‌های عملکرد
(۲-۵-۲-۳ ) اهداف بانک ملت– افزایش سرعت ارائه خدمات بانکی
– دسترسی مشتریان به خدمات بانکی Online
– گرایش به سوی بانکداری الکترونیکی و استفاده بهینه از نیروی انسانی
– پاسخگویی به نیازهای جدید مشتریان
– ارائه خدمات و محصولات جدید
– توسعه خطوط و زیرساخت‌های IT
– شناسایی و جذب مشتریان کلیدی
– تسهیل دسترسی مشتریان به خدمات بانکی
– تکریم ارباب رجوع و مشتری‌مداری
– استانداردسازی ارائه خدمات
– تمرکززدایی و تفویض اختیار در جهت تسریع ارائه خدمات
– ارزیابی عملکرد و کنترل استراتژیک فعالیت‌های کلیدی
– بهبود روش‌های جذب و نگهداری منابع انسانی در جهت افزایش میزان رضایت مشتریان اصلاح ترکیب تحصیلات نیروی انسانی
– آموزش، بهسازی و توانمندسازی نیروی انسانی
– افزایش میزان مشارکت کارکنان بانک در تصمیم‌گیری از طریق پیاده‌سازی سیستم پیشنهادها و نظام مشارکت
– نهادینه‌سازی و گسترش دیدگاه علمی در بانک از طریق توسعه و تعمیق فعالیت‌های علمی و پژوهشی
– مدیریت بهینه ترکیب سپرده‌های مشتریان
– بهینه‌سازی پرتفوی مصارف

 

برای دانلود متن کامل این فایل به سایت torsa.ir مراجعه نمایید.



 
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...