پایان نامه عوامل مربوط به محصول یا خدمت که بر رشد و توسعه بازاریابی گردشگری |
فرضیههای پژوهش
- عوامل مربوط به محصول یا خدمت بر رشد و توسعه بازاریابی گردشگری در شهر شیراز موثرند
- عوامل مربوط به قیمت بر رشد و توسعه بازاریابی گردشگری در شهر شیراز موثرند
- عوامل مربوط به تبلیغات بر رشد و توسعه بازاریابی گردشگری در شهر شیراز موثرند
- عوامل مربوط به مکان بر رشد و توسعه بازاریابی گردشگری در شهر شیراز موثرند
- عوامل مربوط به افراد بر رشد و توسعه بازاریابی گردشگری در شهر شیراز موثرند
- عوامل مربوط به فرآیند ارائه خدمات بر رشد و توسعه بازاریابی گردشگری در شهر شیراز موثرند
- عوامل مربوط به شواهد و امکانات فیزیکی بررشد و توسعه بازاریابی گردشگری در شهرشیراز موثرند
۱-۷- تعاریف نظری و عملیاتی متغیرهای پژوهش
۱-۷-۱- تعاریف نظری
گردشگری[۱]:
اکبر پور(۱۳۹۲) توریسم را واژه ای متشکل از دو بخش “تور” یعنی سفر، سیاحت، مسافرت یا گردش کردن و “ایسم”، پسوندی مصطلح به معنای مکتب با طرز تفکری خاص، میداند. در واقع توریسم یعنی مکتبی که پایهی فکری ان سیاحت و جهانگردی است و توریست کسی است که به مسافرت و جهانگردی میپردازد. گردشگری یا توریسم، واژه ای فرانسوی است که از ریشهی تور گرفته شده است. تور در زبان فرانسه به معنای حرکت دورانی، عمل پیمودن، طی کردن، سیر کردن و گردش نمودن میباشد.
گردشگری شهری[۲]:
نواحی شهری به علت آنکه جاذبههای تاریخی و فرهنگی بسیار دارند غالباً مقاصد گردشگری مهمی محسوب میشوند. شهرها معمولاً جاذبههای متنوع و بزرگی شامل موزهها، بناهای یادبود، سالنهای تئاتر، استادیومهای ورزشی، پارکها، شهربازی، مراکز خرید، مناطقی با معماری تاریخی ومکانهایی مربوط به حوادث مهم یا افراد مشهور را دارا هستند که خود گردشگران بسیاری را جذب میکند. به عبارت دیگر محل سکونت، سرو غذا، ارتباطات، حمل و نقل و سایر خدمات گردشگری در شهرها واقعاند که بازدیدکنندگان از مناطق اطراف شهر و خود شهر از آن استفاده میکنند (فرجزادهی اصل، ۴۱:۱۳۸۴). «گردشگری شهری، عملکرد متقابل گردشگر- میزبان و تولید فضای گردشگری در رابطه با سفر به مناطق شهری با انگیزههای متفاوت و بازدید از جاذبهها و استفاده از تسهیلات و خدمات مربوط به گردشگری است که آثار متفاوتی را بر فضا و اقتصاد شهری بر جای مینهد (پاپلی، ۱۳۸۵: ۱۹۰).
بازاریابی[۳]:
بازاریابی عبارت است از: فعالیتی انسانی در جهت ارضای نیازها وخواسته ها ازطریق فرایند مبادله (کاتلر[۴]، ۱۹۷۵). نیازها وخواسته ها در این تعریف بیان کنندهی حالت محرومیت احساس شده در افراد هستند که با محصول / خدمت برآورده میشوند. در مورد محصول هم میتوان گفت هر چیزی که خدمتی ارائه دهد یا نیازی را برآورده سازد، میتوان محصول قلمداد کردکه شامل افراد، مکان ها، سازمان ها، خدمات وعقاید است. به عبارت دیگرمحصول عبارت است از چیزی که قادر به ارضای یک خواسته یا نیاز باشد. محصولات به هر اندازه که خواستههای مشتریان را برآورده کنند دارای ارزشند و بازاریابی نیز هنر برآورده ساختن همین نیازها از طریق محصول/خدمت است.
[۱] Tourism
[۲] Urban Tourism
[۳] Marketing
[۴] Kotler
فروش فایل متن کامل این پایان نامه با فرمت ورد در این لینک
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1399-01-10] [ 05:53:00 ب.ظ ]
|