پایان نامه شناسایی ارتباط بین رهبری تحول آفرین و مدیریت دانش (براساس چرخه مدیریت دانش)در بین کارمندان شرکت لینا |
![]() |
– اهداف تحقیق
۱-۳-۱- هدف اصلی
هدف اصلی این پژوهش « شناسایی ارتباط بین رهبری تحول آفرین و مدیریت دانش (براساس چرخه مدیریت دانش)در بین کارمندان شرکت لینا» میباشد.
۱-۳-۲- اهداف فرعی
اهداف فرعی این پژوهش عبارتند از:
- شناسایی ارتباط بین رهبری تحول آفرین و خلق دانش
- شناسایی ارتباط بین رهبری تحول آفرین و سازماندهی دانش
- شناسایی ارتباط بین رهبری تحول آفرین و تبادل دانش
- شناسایی ارتباط بین رهبری تحول آفرین و بکارگیری دانش
۱-۴- فرضیه های تحقیق
۱-۴-۱-فرضیه های اصلی
فرضیه اصلی این پژوهش را چنین در نظر میگیریم که « بین رهبری تحول آفرین و مدیریت دانش (براساس چرخه مدیریت دانش) در بین کارمندان شرکت لینا رابطه وجود دارد».
۱-۴-۲-فرضیه های اخص
فرضیههای اخص در نظر گرفته شده در این پژوهش عبارتند از:
- بین رهبری تحول آفرین و خلق دانش رابطه وجود دارد.
- بین رهبری تحول آفرین و سازماندهی دانش رابطه وجود دارد.
- بین رهبری تحول آفرین و تبادل دانش رابطه وجود دارد.
- بین رهبری تحول آفرین و بکارگیری دانش رابطه وجود دارد.
۱-۵- قلمرو تحقیق
۱-۵-۱-قلمرو موضوعی
این تحقیق از نظر قلمرو موضوعی به رهبری تحول آفرین و فرایند مدیریت دانش و ارتباط بین آنها میپردازد
۱-۵-۲- قلمرو مکانی
پژوهش حاضر در شرکت لینا نیک انجام می گیرد.
۱-۵-۳- قلمرو زمانی
داده های این پژوهش مربوط به دوره زمانی اردیبهشت ۱۳۹۳ تا مهر ماه ۱۳۹۳ خواهد بود.
۱-۶- روش شناسی تحقیق
۱-۶-۱- نوع تحقیق از نظر هدف:
تحقیق حاضر از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی است. تحقیقات کاربردی تحقیقاتی هستند که نظریهها، قانونمندیها، اصول و فنونی که در تحقیقات پایه تدوین میشوند را برای حل مسائل اجرایی و واقعی به کار میگیرند. (خاکی، ۱۳۷۹،۱۴۲). این تحقیق از آن جهت کاربردی است که سازمان های مورد مطالعه می توانند از نتایج به دست آمده از رهبری تحول آفرین و مدیریت دانش استفاده کنند. تحقیق حاضر به لحاظ آنکه به بررسی داده های مرتبط با برهه ای (دوره ای) از زمان می پردازد، مقطعی است.
۱-۶-۲- نوع تحقیق از نظر روش:
این تحقیق از نظرنوع، توصیفی، همبستگی و میدانی است. توصیفی از این جهت که تصویری از وضع موجود را ارایه می دهد. به توصیف منظم و نظامدار وضعیت فعلی آن میپردازد. پیمایشی از این جهت که دادههای مورد نظر از طریق نمونهگیری یا سرشماری از جامعه برای بررسی توزیع ویژگیهای آماری گردآوری میگردد (حافظ نیا، ۱۳۸۳،۱۱۵). همچنین به دلیل اینکه رابطه متغیر مستقل ” رهبری تحول آفرین ” با متغیر وابسته ” مدیریت دانش” مورد مطالعه قرار خواهد گرفت، لذا این تحقیق از نوع تحقیق همبستگی است. در این نوع تحقیق رابطه میان متغیرها بر اساس هدف تحقیق تحلیل می گردد.
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1399-01-10] [ 07:55:00 ب.ظ ]
|