پایان نامه سنجش میزان مدیریت مشارکتی در ادارات امور مالیاتی استان گیلان |
ـ۷فرضیات تحقیق
- بین مدیریت مشارکتی و اعتماد در ادارات امور مالیاتی استان گیلان با توجه به رهبری خدمتگزار ارتباط معناداری وجود دارد.
- بین سطح مشارکت انفرادی و اعتماد در ادارات امور مالیاتی استان گیلان با توجه به رهبری خدمتگزار ارتباط معناداری وجود دارد.
- بین سطح مشارکت اجتماعی واعتماد در ادارات امور مالیاتی استان گیلان با توجه به رهبری خدمتگزار ارتباط معناداری وجود دارد.
- بین سطح مشارکت اقتصادی/استراتژیک و اعتماد در ادارات امور مالیاتی استان گیلان با توجه به رهبری خدمتگزار ارتباط معناداری وجود دارد..
۱ـ۸ تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای پژوهش
۱ـ۸ـ۱متغیر وابسته
اعتماد
اعتماد، به میزان آسیبپذیری تمایلات و اشتیاق یک طرف تعامل به اقدامات طرف مقابل بدون در نظرگرفتن توانایی کنترل و نظارتی که فرد بر طرف مقابل دارد، گفته میشود.
برای سنجش اعتماد از طیف لیکرت و ابزار پرسشنامه یو و کاناواتاناچایی(۲۰۰۲) استفاده شده است و سوالات ۲۹ تا ۴۰ پرسشنامه مربوط به متغییر اعتماد می باشد.
۱ـ۸ـ۲متغیر مستقل
مدیریت مشارکتی
مدیریت مشارکتی یعنی مشارکت کارکنان در فرایند تصمیم گیری ، دعوت از همه افراد به تفکر راهبردی و قبول مسئولیت فردی در قبال کیفیت کار و تولید ، حکایت و پاداش دادن به رفتار کارکنان که ارباب رجوع را راضی و عملکرد سازمان را بهبود می بخشد.(فیضی و همکاران،۱۳۸۹، ۱۰۷)
شامل سه بعد مشارکت در زمینه اجتماعی و مشارکت انفرادی و مشارکت اقتصادی استراتژیک میباشد.
۱ـ۸ـ۲ـ۱ مشارکت در زمینه اجتماعی :
منظور ار مشارکت اجتماعی ، نوع نگرش افراد در خصوص میزان مشارکت در تقسیم کار میان کارکنان ، مشارکت فعالانه در برنامه ریزی فعالیت های کاری و یافتن راهکارهای مؤثر درمشکلات کاری مرتبط میباشد.( شادمان،۱۳۸۷، ۶ )این متغییر با طیف لیکرت و ابزار پرسشنامه اندازه گیری خواهد شد.
۱ـ۸ـ۲ـ۲مشارکت انفرادی
نوع نگرش افراد در خصوص میزان مشارکت آن ها در حل و فصل اختلافات کاری ، جابه جایی و ارتقاء از واحد کاری به واحد دیگر و یا پست های بالاتر می باشد..( شادمان،۱۳۸۷، ۷ )این متغییر با طیف لیکرت و ابزار پرسشنامه اندازه گیری خواهد شد.
۱ـ۸ـ۲ـ۲مشارکت اقتصادی ـ استراتژیک
نگرش افراد در خصوص میزان مشارکت آن ها در فعالیت هایی است که جنبه اقتصادی /استراتژیک دارد که در اینجا فعالیت های مانند نفوذ در خریداری ، تجهیزات مورد نیاز ، فرایند های سازمانی مجدد،شرکت وتنظیم برنامه برنامه های آموزشی ، انتخاب مدیر واحد ، تدوین خط مشی های کاری تخصیص بودجه و طرح ها و برنامه های اینده سازمان مورد نظر می باشد..( شادمان،۱۳۸۷،۷)این متغییر با طیف لیکرت و ابزار پرسشنامه اندازه گیری خواهد شد.
۱ـ۹ قلمرو تحقیق
قلمرو موضوعی: رابطه بین مدیریت مشارکتی و اعتماد با توجه به رهبری خدمتگزار از موضوعاتی است که در حوزه مدیریت منابع انسانی و مدیریت رفتار سازمانی علم مدیریت قرار دارد.
قلمرو زمانی: پژوهش حاضر در محدوده زمانی شهریور ماه سال ۱۳۹۲ لغایت بهمن ماه ۱۳۹۲ صورت میگیرد.
قلمرو مکانی: محدوده مکانی این تحقیق در ادارات امور مالیاتی استان گیلان است.
برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1399-01-10] [ 05:46:00 ب.ظ ]
|