مقدمه

نیروی انسانی به عنوان یکی از منابع حیاتی هر سازمان، برای تحقق اهداف و پیشرفت هر بانک لازم و ضروری است. در واقع کارکنان به عنوان تنها سرمایه صاحب فکر و اندیشه, با استفاده از قوه ابتکار، خلاقیت و پشتکار خود، می‌تواند بر موفقیت یا سراریز شدن بانک به سوی شکست تاثیر عمیق بگذارد. مطالعات نشان می‌دهد که سازمان‌های موفق از توانمندی های نیروی انسانی خود برای رسیدن به اهداف بهره می‌گیرند. پس توجه شایسته و مناسب به کارکنان برای پرورش نیروی توانمند، پویا و خلاق می‌تواند موفقیت هر بانک را رقم زند.

این فصل شامل چهار بخش می باشد. بخش اول، رضایت شغلی است که در این بخش به تعریف رضایت شغلی، ماهیت و اهمیت رضایت شغلی و عوامل موثر بر آن و آثار وجود پیامد های رضایت شغلی و عدم رضایت شغلی و هم چنین نظریه های مرتبط با رضایت شغلی را عنوان کردیم و رویکردها و ابعاد رضایت شغلی توضیح داده شده است. بخش دوم تعهد سازمانی است که در این بخش به تعریف تعهد سازمانی و ابعاد آن پرداخته و اهمیت تعهد سازمانی و عوامل موثر بر تعهد سازمانی و انواع تعهد را عنوان شده و اینکه تعهد سازمانی مفهوم یک بعدی یا چند بعدی است پرداختیم و به توضیح دیدگاه های نوین تعهد سازمانی و سایر دیدگاه ها پرداخته ایم. سپس راه کارهایی برای افزایش تعهد سازمانی ارائه نموده و به نقد تعهد سازمانی پرداخته ایم و نتایج و پیامدهای تعهد سازمانی را بررسی کرده ایم. در بخش سوم با توجه به نتایج بررسی‌ها، شاخص ها و رابطه رضایت شغلی و تعهد سازمانی نیز شناسایی و ارائه شد تا بر این مبنا چارچوب کلی بحث در سازمان مورد مطالعه مفهوم سازی ‌شود.و در نهایت مدل مفهومی در رابطه با رضایت شغلی و تعهد سازمانی ارائه شد. در بخش چهارم توضیحاتی اجمالی در مورد بانک سینا ارائه می‌شود تا درکی کلی از شرایط و ویژگی‌های سازمان مورد مطالعه در تحقیق حاضر بدست آید.

برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...