نقش‎های سه گانه کارکنان خدماتی

بنابراین سرمایه‎گذاری در نیروی انسانی جهت افزایش کیفیت خدمات برابر سرمایه‎گذاری مستقیم در بهبود محصولات کارخانه‎ای می‎باشد.

از آنجا که کارکنان بیانگر سازمان هستند و مستقیماً می‎توانند رضایتمندی مشتری را تحت تأثیر قرار دهند آن‎ها نقش‎های بازاریابی را ایفا می‎نمایند. همچنین آنها به صورت فیزیک محصول را جسم می‎بخشند و از دیدگاه تبلیغاتی بیلبوردهای متحرک سازمان به شمار می‎روند.

از کارکنان سطوح عملیاتی (جلو باجه ) به عنوان مرز گستران یاد می‎شود چراکه آن‎ها در مرز سازمان فعالیت می‎کنند. مرزگستران عامل اتصال مشتری خارجی و محیط، با عملیات‎های داخلی سازمان هستند.

کارکنان جلو باجه (سطوح عملیاتی) نقش مهمی در درک، پالایش و تفسیر اطلاعات و منابع از سازمان و نهادهای بیرونی‎اش دارد. بنابراین در اولین گام باید کارکنان مناسب را برای ارائه خدمت انتخاب نمود. ( زیسمل، ۱۹۹۶، ۴۶-۳۱)

به علاوه فقدان یا استفاده کم از عوامل محسوس در ارائه خدمات، ارزش و اهمیت کارکنان درگیر در ارائه خدمات را افزایش می‎دهد. درواقع کارکنان جلو باجه به واسطه تعاملاتشان با مشتریان، سهم عمده‎ای در تعیین سطح کیفیت خدمات ارائه شده، ایفا می‎کنند.

بنابراین بخشی از تلاش‎ها درجهت بهبود کیفیت خدمات باید بر کارکنان جلو باجه تأکید داشته باشد، براساس مفهوم بازاریابی داخلی، کارکنان جلو باجه بازار هدف استراتژی بازاریابی داخلی می‎باشند تا از این طریق کیفیت ارائه خدمت به مشتریان بهبود یابد.( باشاف[۱]، ۱۹۹۶، ۳۱-۵)

 

۲-۲-۵-۵-۳)گزینش کارکنان مناسب

شرکت های ژاپنی در مصاحبه های استخدامی تلاش چشمگیری به خرج می دهند تا افرادی را استخدام کنند که با مشتری برخورد مناسب داشته باشند . موفقیت آمیز بودن اجرای برنامه های ناظر بر تأمین

[۱] – Boshoff

سوالات یا اهداف پایان نامه :

سنجش رابطه عوامل آمیخته بازاریابی با جذب مشتریان بانکی

۱-۴-۲ )اهداف کاربردی

سنجش رابطه بین مکان و توسعه شعب با میزان جذب مشتریان

سنجش رابطه بین نرخ سود و کارمزد ارائه خدمات بانکی در جذب مشتریان

سنجش رابطه بین تنوع و به روز بودن خدمات بانکی در بانک با جذب مشتریان

سنجش رابطه بین تبلیغات بانکی با جذب مشتریان

سنجش رابطه تاثیر نرخ سود و کارمزد ارائه خدمات بانکی بر جذب مشتریان

سنجش رابطه دارایی­های فیزیکی ملموس بر جذب مشتریان

سنجش رابطه تاثیر رویه ارائه خدمات بر جذب مشتریان

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 پایان نامه

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : بررسی تاثیر اجزای آمیخته بازاریابی برجذب مشتریان بانک توسعه تعاون استان کرمانشاه  با فرمت ورد

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...