پایان نامه استفاده شهروندان از خدمات دولت الکترونیک با اعتماد عمومی |
اهداف تحقیق
۱-۴-۱- هدف اصلی
- تعیین رابطه بین استفاده شهروندان از خدمات دولت الکترونیک با اعتماد عمومی
۱-۴-۲- اهداف فرعی
- تعیین رابطه بین استفاده شهروندان از خدمات دولت الکترونیک و بعد اطمینان (از ابعاد اعتماد عمومی)
- تعیین رابطه بین استفاده شهروندان از خدمات دولت الکترونیک و بعد خطرپذیری (از ابعاد اعتماد عمومی)
- تعیین رابطه بین استفاده شهروندان از خدمات دولت الکترونیک و بعد اطمینان (از ابعاد اعتماد عمومی)
- پیشبینی میزان استفاده شهروندان از خدمات دولت الکترونیک براساس ابعاد اعتماد عمومی
۱-۴-۳- اهداف جانبی
- تعیین میزان استفاده شهروندان از خدمات دولت الکترونیک در جامعه مورد مطالعه
- تعیین میزان اعتماد عمومی و ابعاد آن در جامعه مورد مطالعه
- تعیین نقش متغیرهای جمعیت شناختی در استفاده شهروندان از خدمات دولت الکترونیک در جامعه مورد مطالعه
- تعیین نقش متغیرهای جمعیت شناختی در اعتماد عمومی در جامعه مورد مطالعه
۱-۵- فرضیات تحقیق
۱-۵-۱- فرضیه اصلی
بین استفاده شهروندان از خدمات دولت الکترونیک و اعتماد عمومی رابطه معنادار وجود دارد.
۱-۵-۲- فرضیه های فرعی
- بین استفاده شهروندان از خدمات دولت الکترونیک و بعد اطمینان (از ابعاد اعتماد عمومی) رابطه معنادار وجود دارد.
- بین استفاده شهروندان از خدمات دولت الکترونیک و بعد خطرپذیری (از ابعاد اعتماد عمومی) رابطه معنادار وجود دارد.
- بین استفاده شهروندان از خدمات دولت الکترونیک و بعد اطمینان (از ابعاد اعتماد عمومی)رابطه معنادار وجود دارد.
- میزان استفاده شهروندان از خدمات دولت الکترونیک توسط ابعاد اعتماد عمومی قابل پیشبینی است.
۱-۶- سؤالهای جانبی
- استفاده شهروندان از خدمات دولت الکترونیک در جامعه مورد مطالعه به چه میزان است؟
- اعتماد عمومی و ابعاد آن در جامعه مورد مطالعه به چه میزان است؟
- نقش متغیرهای جمعیتشناختی در استفاده شهروندان از خدمات دولت الکترونیک در جامعه مورد مطالعه چگونه است؟
- نقش متغیرهای جمعیتشناختی در اعتماد عمومی در جامعه مورد مطالعه چگونه است؟
۱-۷- تعریف واژههای تحقیق
۱-۷-۱-تعریف نظری واژهها
اعتماد بین جامعه و دولت[۱]
این اعتماد را میتوان بهعنوان اطمینان به اعتماد پذیری جامعه نسبت بهنظام، باتوجه بهرشته پیامدها یا رویدادهای معین تعریف کرد (نادمی، ۵۲:۱۳۸۸).
اعتماد عمومی[۲]
اعتماد عمومی نیز باور مردم نسبت به رفتارها و اقدامات خاصی است که انتظار دارند از دولت ببینند(لومن[۳]، ۱۸۰:۱۹۷۹)
اطمینان عمومی[۴]
نوعی احساس مثبت است که مردم با گذشت زمان نسبت به دولت، مقامات سازمانهای دولتی، عملکرد آنها پیدا میکنند(منوریان و همکاران، ۱۳۸۸).
حس درستکاری[۵]
انجام دادن کار از روی راستی و درستی، با امانتداری کاری را انجام دادن، صحیح و سالم انجام دادن کارها (کثیری ، ۱۳۸۴: ۱۱۰).
خطر پذیری[۶]
بیان کننده میزان خطرپذیری مردم در برقراری ارتباط با دولت و مقامات سازمانهای دولتی برای ارائه آزادانه انتقادت و پیشنهادات آنان میباشد(حسنی، ۱۳۸۹).
دولت الکترونیک[۷]
دولت الکترونیک استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات بهمنظور توزیع خدمات دولتی به صورت مستقیم و ۲۴ ساعته به مردم میباشد(هولدن[۸] ، ۲۰۰۳).
[۱]-TrustBetween SocietyAnd Government
[۲]-Public Trust
[۳]– Luhmann
[۴]-Confidence
[۵]-SenseOf Integrity
[۶]-Risk
[۷]-E- Government
[۸]– Holden
برای دانلود متن کامل اینجا کلیک کنید
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1399-01-10] [ 10:53:00 ب.ظ ]
|