پایان نامه ارشد:بررسی تاثیر دزدی دریایی بر روی حق بیمه |
مدت اعتبار بیمه نامه
شرط حمل
۸- (۱/۸)- مشروط به رعایت بند ۱۱ ، این بیمه از زمانیکه کالای مورد بیمه، انبار یا محل نگهداری مذکور در این بیمهنامه را به منظور بارگیری بدون وقفه بر روی وسیله نقلیه یا هر وسیله حمل دیگری برای شروع حمل برای اولین بار ترک مینماید، آغاز و در طول جریان عادی حمل ادامه مییابد و در یکی از حالات زیر، هر کدام زودتر واقع شود، منقضی می شود:
(۱/۱/۸)- به مجرد تخلیه کامل کالا از وسیله حمل یا وسیله نقلیه دیگر در انبار یا محل نگهداری نهایی در مقصد مذکور در بیمهنامه.
(۲/۱/۸)- به مجرد تخلیه کامل کالا از وسیله حمل یا وسیله نقلیه دیگر به هر انبار یا محل نگهداری دیگر در مقصد مندرج در بیمه نامه یا قبل از آن ، که بیمهگذار یا کارکنان وی برای نگهداری کالا در خارج از مسیر حمل یا تقسیم و توزیع کالا در نظر گرفته باشد.
(۳/۱/۸)- هنگامی که بیمه گذار یا کارکنان او تصمیم می گیرند خارج از مسیر عادی حمل از هر یک از وسایل حمل زمینی یا سایر وسائل حمل یا کانتینر برای نگهداری کالای مورد بیمه استفاده کنند.
(۴/۱/۸)- به مجرد انقضای ۶۰ روز از تخلیه کامل کالای مورد بیمه از کشتی در آخرین بندر تخلیه.
(۲/۸)- هرگاه پس از تخلیه کالای مورد بیمه از کشتی در بندر نهایی تخلیه و قبل از انقضای مدت بیمه نامه قرار باشد که کالا به مقصد دیگری غیر از مقصد تعیین شده در بیمه نامه حمل شود، در این صورت بیمه طی مدت مقرر در بند ۱/۱/۸ الی ۴/۱/۸ به اعتبار خود باقی است ولی با شروع حمل به مقصد دیگر فاقد اعتبار است.
(۳/۸)- این بیمه (با توجه به موارد خاتمه مذکور در بند ۱/۱/۸ الی ۴/۱/۸ و مقررات بند ۹ مندرج در زیر) در صورت تاخیر خارج از اختیار بیمهگذار، هر نوع تغییر مسیر، تخلیه اجباری، ارسال مجدد یا انتقال کالا به کشتی دیگر و در جریان هر نوع تغییری که در سفر دریایی روی داده و ناشی از اختیاراتی باشد که طبق قرارداد باربری به مالکان یا اجاره کنندگان کشتی تفویض شده است، دارای اعتبار خواهد بود.
خاتمه قرارداد حمل و نقل
۹- هرگاه قرارداد حمل در اثر رویدادی خارج از اراده و اختیار بیمهگذار در بندر یا محلی غیر از مقصد مذکور در آن قرارداد خاتمه یابد یا حمل کالا بهنحو دیگری قبل از تحویل کالا در مقصد (بهشرح مندرج در شرط ۸ فوق)، خاتمه یابد یا حمل کالا به نحو دیگری قبل از تخلیه کالا در مقصد ( به شرح مندرج در شرط ۸ فوق ) خاتمه یابد ، این بیمه نیز منقضی میشود مگر آنکه مراتب فورا” به بیمهگر اطلاع و ادامه بیمه درخواست شود که در آنصورت در ازاء حقبیمه اضافی (درصورت درخواست بیمهگر) این بیمه تا یکی از مهلتهای مقرر در زیر به قوت خود باقی میماند:
(۱/۹)- تا زمانیکه کالا در چنین بندر یا محلی بهفروش رسیده و تحویل گردد یا چنانچه توافق خاص دیگری نشده باشد، تا انقضاء مدت ۶۰ روز بعد از ورود کالای بیمه شده به چنین بندر یا محل، هر کدام زودتر واقع شود.
(۲/۹)- اگر کالای مورد بیمه ظرف همان مدت ۶۰ روز (یا هر مدت اضافی دیگری که توافق شده باشد) به مقصد مذکور در بیمهنامه یا هر مقصد دیگری ارسال گردد، در اینصورت بیمه طبق ضوابط مقرر در بند ۸ منقضی میشود.
تغییر سفر
۱۰- (۱/۱۰)- هر گاه پس از شروع این بیمه مقصد توسط بیمهگذار تغییر نماید، بقاء اعتبار این بیمه مشروط است به اینکه بیمهگذار مراتب را فورا به بیمهگر اعلام کند و شرایط و حقبیمه مورد توافق قرار گیرد. چنانچه خسارتی قبل از توافقات رخ دهد تحت پوشش خواهد بود مشروط به اینکه بر مبنای نرخ و شرایط متعارف بازار باشد.
(۲/۱۰)- هر گاه حمل کالای مورد بیمه طبق شرایط این بیمه ( مطابق بند ۱/۸) آغاز اما کشتی بدون اطلاع بیمه گذار یا کارکنان وی به مقصد دیگری حرکت کند ، با شروع حمل این بیمه به قوت خود باقیاست.
خسارات
نفع بیمه ای
۱۱- (۱/۱۱)- برای جبران خسارت تحت این بیمه، بیمهگذار باید هنگام بروز خسارت، نسبت به کالای مورد بیمه نفع بیمه ای داشته باشد.
(۲/۱۱)- مشروط به رعایت بند ۱/۱۱ فوق، بیمهگذار حق دارد خسارت ناشی از خطر بیمه شده را که در طول مدت این بیمه حادث میشود، دریافت دارد، حتی اگر خسارت قبل از انعقاد قرارداد بیمه اتفاق افتاده باشد مگر آنکه در مورد اخیر بیمهگذار از وقوع خسارت مطلع بوده و بیمهگر نسبت به آن بی اطلاع باشد.
هزینه حمل تا مقصد نهایی
۱۲- هرگاه در اثر تحقق یکی از خطرات تحت پوشش این بیمه، حمل موضوع بیمه در بندر یا محلی بهغیر از مقصد کالای بیمه شده خاتمه یابد، بیمهگر هرگونه هزینه های اضافی که بهطور معقول و متعارف برای تخلیه، نگهداری و ارسال مورد بیمه به مقصد توسط بیمهگذار تحمل شده است را جبران خواهد نمود.
مقررات این بند شامل هزینه های نجات یا خسارت همگانی نبوده و استثنائات مندرج در بندهای
۴، ۵، ۶، ۷ در مورد آن صادق خواهد بود و نیز شامل هزینه های ناشی از تقصیر، غفلت، ورشکستگی یا قصور در انجام تعهدات مالی بیمهگذار یا کارکنان وی نمیگردد.
خسارت کلی فرضی
۱۳- درخواست خسارت بهعنوان خسارت کلی فرضی قابل قبول نیست مگر اینکه بدین لحاظ که تلف مورد بیمه قطعی و غیر قابل اجتناب است و یا هزینه نجات، مرمت و ارسال مجدد آن بهمقصد تعیین شده، از قیمت آن کالا در مقصد بیشتر خواهد بود رها کردن آن معقول و منطقی باشد.
ارزش اضافی
۱۴- (۱/۱۴)- اگر بیمهگذار برای کالای بیمه شده تحت این بیمهنامه، بیمه ارزش اضافی تحصیل کند، فرض میشود که قیمت توافقی کالا تا جمع کل مبلغ بیمه شده تحت این بیمهنامه و کلیه بیمهنامه های ارزش اضافی، افزایش یافته است و تعهد بیمهگر با توجه به نسبت مبلغ بیمه شده این بیمهنامه با کل مبالغ بیمه شده، تعیین میشود. در صورت وقوع خسارت،بیمهگذار موظف به ارائه مدارک مربوط به مبالغ بیمه شده تحت کلیه بیمهنامه های دیگر به بیمهگر میباشد.
(۲/۱۴)- چنانچه این بیمه بهصورت ارزش اضافی باشد، شرط زیر رعایت خواهد شد:
فرض میشود که قیمت توافقی کالا برابر با جمع کل مبلغ بیمه شده تحت بیمهنامه اولیه و کلیه
بیمهنامه های ارزش اضافی دیگر که توسط بیمهگذار تحصیل شده است، میباشد .تعهد بیمهگر با توجه به نسبت مبلغ بیمه شده این بیمهنامه با جمع کل مبلغ بیمه شده، خواهد بود.
در صورت وقوع خسارت ،بیمهگذار موظف به ارائه مدارک مربوط به مبالغ بیمه شده تحت کلیه بیمهنامههای دیگر به بیمهگر میباشد.
منافع حاصل از بیمه
۱۵- این بیمه
(۱/۱۵)- بیمه گذاری را تحت پوشش قرار می دهد که ادعای خسارت میکند ، اعم از اینکه قرارداد بیمه توسط او یا از سوی او منعقد شده یا بیمه نامه به او منتقل شده باشد.
(۲/۱۵)- به حمل کنندگان کالا و سایر امانت گیران کالای مورد بیمه تسری نمی یابد و آنان را منتفع نمی کند.
متن فوق تکه ای از این پایان نامه بود
برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:
متن کامل
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1399-01-10] [ 03:01:00 ب.ظ ]
|