دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج

دانشکده علوم انسانی

پایان نامه  برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی

عنوان :

 ارزیابی کیفیت خدمات سازمان تامین اجتماعی از دیدگاه مشتریان و کارکنان

 

مقدمه :

امروزه با توجه به اهمیت حیاتی که صنعت بیمه در رشد و شکوفایی اقتصاد کشور ها دارا می باشد نیاز به آن اجتناب ناپذیر است . با این حال شاخص های توسعه بیمه ای که نشان دهنده رشد و پیشرفت در این صنعت است ، مانند سرانه حق بیمه ، نسبت حق بیمه به تولید ناخالصی داخلی و …. در صنعت بیمه ایران نه تنها قابل مقایسه با کشور های توسعه یافته دنیا نیست بلکه حتی پایین تر از کشور های در حال توسعه می باشد . یکی از دلایلی که صاحب نظران صنعت بیمه در این زمینه مطرح می کنند . عدم انطباق این پوشش های بیمه ای با آنچه که مورد نظر بیمه گذاران است می باشد . از این رو در این پژوهش کیفیت خدمات سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین متولی بیمه های اجتماعی در ایران مورد ارزیابی قرار گرفته است .

در این پژوهش از مدل سروکوال که یکی از متداول ترین مدل هایی است که در زمینه ارزیابی کیفیت خدمات در بخش خدمات مورد استفاده قرار می گیرد برای سنجش میزان شکاف ابعاد پنجگانه کیفیت خدمات استفاده شده است . در بخش مبانی نظری پژوهش مفاهیم مرتبط با کیفیت ، خدمات ، کیفیت خدمات ، مولفه های مختلف کیفیت خدمات و معرفی سازمان تامین اجتماعی و تعهدات آن و در قسمت آخر پیشینه پژوهش مورد بررسی قرار گرفته است . پژوهش حاضر براساس ماهیت و روش ،پژوهش توصیفی – پیمایشی است و جامعه های آماری این پژوهش ، کلیه بیمه شدگان و کارمندان شعب تامین اجتماعی شماره یک و دو سنندج می باشند .

 برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...