مقاله دانشگاهی – رابطه عدالت سازمانی و عملکرد کارکنان بانک صادرات استان گیلان با توجه به رضایت … |
توجه: اعداد ردیف بالا ضرایب مسیر واعداد ردیف پائین مقادیر معناداری t مسیر هستند.
۴-۷) آزمون فرضیه ها
در این بخش نتایح حاصله از کاربرد روش های استنباطی در قالب مدل معادلات ساختاری ارایه شده است.
فرضیه ۱: درک کارکنان از توجه سازمان به عدالت، با معیارهای عملکرد جامع در بانک صادرات استان گیلان رابطه دارد.
با توجه به مدل تحقیق در حالت اعداد معنی داری، مشاهده می شود که میزان آماره ی t بین دو متغیر درک کارکنان از توجه سازمان به عدالت، با معیارهای عملکرد جامع برابر با ۴۶/۶ است. و از آن جا که این مقدار در خارج از بازه ی ]۹۶/۱&96/1- [قرار دارد این فرضیه تایید می شود با توجه به ضریب استاندارد هم می توان گفت که میزان رابطه درک کارکنان از توجه سازمان به عدالت، با معیارهای عملکرد جامع برابر با ۶۴/۰ است.
فرضیه ۲: درک کارکنان از معیار های عملکرد جامع، با رضایت شغلی کارکنان در بانک صادرات استان گیلان رابطه دارد.
با توجه به مدل تحقیق در حالت اعداد معنی داری، مشاهده می شود که میزان آماره ی t بین دو متغیر درک کارکنان از معیار های عملکرد جامع، با رضایت شغلی کارکنان برابر با ۷۰/۴ است. و از آن جا که این مقدار در خارج از بازه ی ]۹۶/۱&96/1- [قرار دارد این فرضیه تایید می شود با توجه به ضریب استاندارد هم می توان گفت که میزان رابطه درک کارکنان از معیار های عملکرد جامع، با رضایت شغلی کارکنان برابر با ۶۲/۰ است.
فرضیه ۳: درک کارکنان از معیار های عملکرد جامع با عملکرد کارکنان بانک صادرات استان گیلان رابطه دارد.
با توجه به مدل تحقیق در حالت اعداد معنی داری، مشاهده می شود که میزان آماره ی t بین دو متغیر درک کارکنان از معیار های عملکرد جامع، با عملکرد کارکنان برابر با ۴۹/۲ است. و از آن جا که این مقدار در خارج از بازه ی ]۹۶/۱&96/1- [قرار دارد این فرضیه تایید می شود با توجه به ضریب استاندارد هم می توان گفت که میزان رابطه درک کارکنان از معیار های عملکرد جامع، با عملکرد کارکنان برابر با ۳۵/۰ است.
فرضیه ۴: رضایت شغلی کارکنان با عملکرد شغلی کارکنان بانک صادرات استان گیلان رابطه دارد.
با توجه به مدل تحقیق در حالت اعداد معنی داری، مشاهده می شود که میزان آماره ی t بین دو متغیر رضایت شغلی کارکنان ، با عملکرد کارکنان برابر با ۱۱/۳ است. و از آن جا که این مقدار در خارج از بازه ی ]۹۶/۱&96/1- [قرار دارد این فرضیه تایید می شود با توجه به ضریب استاندارد هم می توان گفت که میزان رابطه رضایت شغلی کارکنان ، با عملکرد کارکنان برابر با ۴۶/۰ است.
فرضیه۵: درک کارکنان از توجه سازمان برای عدالت ، با رضایت شغلی کارکنان بانک صادرات استان گیلان رابطه دارد.
با توجه به مدل تحقیق در حالت اعداد معنی داری، مشاهده می شود که میزان آماره ی t بین دو متغیر درک کارکنان از توجه سازمان برای عدالت، با رضایت شغلی برابر با ۰۵/۲ است. و از آن جا که این مقدار در خارج از بازه ی ]۹۶/۱&96/1- [قرار دارد این فرضیه تایید می شود با توجه به ضریب استاندارد هم می توان گفت که میزان رابطه درک کارکنان از توجه سازمان برای عدالت، با رضایت شغلی برابر با ۲۳/۰ است.
فرضیه ۶: بین درک کارکنان از توجه سازمان برای عدالت ، و رضایت شغلی کارکنان از طریق درک کارکنان از معیارهای عملکرد جامع کارکنان بانک صادرات، رابطه ای وجود دارد.
با توجه به نتایج تحلیل مسیر مشاهده شد که مسیرهای کیفیت خدمات با اعتماد و ارزش ادراک شده مشتری معنی دار است (آماره تی بالاتر از ۹۶/۱). همچنین مسیر های بین اعتماد و ارزش ادراک شده بارضایت مشتری نیز معنی دار است و لذا می توان گفت که اعتماد و ارزش ادراک شده به عنوان میانجی بین کیفیت خدمات و رضایت مشتری بود و میزان تاثیر نیز برابر است با مجموع اثرات غیر مستقیم:
۵۲/۰ = ۴۶/۰ + ۰۶/۰
فرضیه ۷: بین درک کارکنان ازتوجه سازمان برای عدالت و عملکرد کارکنان از طریق (فرضیه ۱) درک کارکنان از معیار های عملکرد جامع و (فرضیه ۲) رضایت شغلی کارکنان رابطه وجود دارد.
با توجه به نتایج تحلیل مسیر مشاهده شد که مسیردرک کارکنان ازتوجه سازمان برای عدالت و معیار های عملکرد جامع معنی دار است (آماره تی بالاتر از ۹۶/۱). همچنین مسیر های بین اعتماد و ارزش ادراک شده بارضایت مشتری نیز معنی دار است و لذا می توان گفت که اعتماد و ارزش ادراک شده به عنوان میانجی بین کیفیت خدمات و رضایت مشتری بود و میزان تاثیر نیز برابر است با مجموع اثرات غیر مستقیم.
۳۲/۰=۱۰/۰+ ۲۲/۰
فصل پنجم
نتیجه گیری و پیشنهادات
۵_۱) مقدمه
در پایان هر فعالیت تحقیقی محقق پس از آزمون فرضیات می بایستی نتایج کار را ارائه دهد نتایج حاصل از فرضیات نیز پایه ای هستند که پیشنهادات بر اساس آن شکل می گیرند بنابر این یکی از قسمت های مهم تحقیق که در واقع می تواند راهی برای تبدیل نظرات به عمل برای موفقیت در آینده باشد نتیجه گیری های صحیح و پیشنهادات مفید و مناسب است. نتیجه گیری که بر اساس تحلیل های صحیح ارائه شده باشد می تواند مشکلات موجود بر سر راه سازمان مورد تحقیق را برطرف کند. در این فصل نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها خلاصه می شود و با تحلیل آن ها سعی می شود ت
yle="box-sizing: inherit; width: 1104px;" width="531">
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-09-21] [ 10:00:00 ب.ظ ]
|