دانلوئ پایان نامه سنجش میزان عملکرد مالی سرپرستی بانک ها وبیمه های استان گیلان |
– فرضیه های تحقیق
مطابق مدل ارائه شده فرضیه های تحقیق عبارت است از:
فرضیه اصلی تحقیق:
- مدیریت سرمایه فکری بر عملکرد مالی سرپرستی بانک ها و بیمه های استان گیلان تاثیر دارد .
- تاثیر مدیریت سرمایه فکری بر عملکرد مالی در سرپرستی بانک ها وبیمه ها با سابقه های فعالیت مختلف تفاوت معنا داری دارد.
- تاثیر مدیریت سرمایه فکری بر عملکرد مالی در سرپرستی بانک ها و بیمه ها با اندازه های مختلف تفاوت معنا داری دارد.
فرضیه های فرعی تحقیق:
- مدیریت سرمایه انسانی بر عملکرد مالی سرپرستی بانک ها وبیمه های استان گیلان با سابقه های فعالیت مختلف تاثیر دارد .
۲٫مدیریت سرمایه ساختاری بر عملکرد مالی سرپرستی بانک ها وبیمه های استان گیلان با سابقه های فعالیت مختلف تاثیر دارد .
- مدیریت سرمایه ارتباطی بر عملکرد مالی سرپرستی بانک ها وبیمه های استان گیلان با سابقه های فعالیت مختلف تاثیر دارد .
- مدیریت سرمایه انسانی بر عملکرد مالی سرپرستی بانک ها وبیمه های استان گیلان با اندازه های مختلف تاثیر دارد .
۵٫مدیریت سرمایه ساختاری بر عملکرد مالی سرپرستی بانک ها وبیمه های استان گیلان با اندازه های مختلف تاثیر دارد .
- مدیریت سرمایه ارتباطی بر عملکرد مالی سرپرستی بانک ها وبیمه های استان گیلان با اندازه های مختلف تاثیر دارد .
۱-۷- تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق
منظور از عملیاتی کردن ، قابل مشاهده ساختن یک تئوری و پیش بینی روش های اندازه گیری آن است (خاکی ، ۱۳۷۸،ص۱۷۸). تعریف عملیاتی متغیرهای تحقیق به شرح زیر است :
۱-۷-۱- عملکرد مالی
عملکرد[۱] به چگونگی دستیابی سازمان به اهداف بازار وهمچنین اهداف مالی اشاره دارد (Li et al.,2006,P.109). عملکرد مالی حدی است که در آن افزایش درآمد یک شرکت از محصول (محصولات) اصلیاش نسبت به رقبایش بیشتر است (Kim,2006) و منعکس کننده دستیابی به اهداف اقتصادی آن شرکت می باشد,۲۰۱۴,P.2) (Gerschewski & Xiao ، در تحقیق حاضر متغیر عملکرد با استفاده از معیارهای مالی که شامل مولفه های سوددهی، درآمد، سهم بازار و رشد فروش است به وسیله پرسشنامه و با سئوال از شعب بانک ها و بیمه های که در استان گیلان فعالیت می کنند اندازه گیری می شود.
- سود دهی : سود باقیمانده یک شرکت پس از فروش محصول یا خدمت پس از کسر هزینههای مرتبط (حقیقت و موسوی، ۱۳۸۶،ص ۳۲).
- درآمد: شامل تمام ورودی های حاصل از از فروش محصول یا خدمت می باشد.
- سهم بازار: درصدی از یک صنعت یا کل بازار فروش است که توسط یک شرکت خاص در طول مدتزمان مشخص به دست آمده است و از شاخصهای مهم عملکردی شرکت شناخته شده است. سهم بازار، معیار پذیرش پیشنهادهای رقابتی در بازار توسط مشتری است. سهم بازار با تقسیم فروش شرکت (درآمد) به فروش کل رقبا محاسبه میشود ( رضایی کلیدبری و همکاران،۱۳۹۳،ص ۱۰).
- رشد فروش:از شاخصهای ارزیابی فعالیت شرکت است(رضایی کلیدبری و همکاران،۱۳۹۳،ص ۱۰).
۱-Performance
متن فوق تکه ای از این پایان نامه بود
برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:
متن کامل
فرم در حال بارگذاری ...
[یکشنبه 1399-01-10] [ 04:17:00 ب.ظ ]
|