بررسی تاثیر عوامل محبوبیت برند بر وفاداری مشتری وتبلیغات دهان به دهان شواهدی از … |
رابطه بین متغیرهای ” تنوع طلبی و وفاداری به برند”، ” تنوع طلبی و محبوبیت برند”، ” تصویر برند و محبوبیت برند” و “خود اجتماعی تصور یافته توسط برند و تبلیغات دهان به دهان”، مورد تایید قرار نگرفته است.
- رابطه بین متغیرهای ” محبوبیت برند و وفاداری به برند”، ” خود اجتماعی تصور یافته توسط برند و محبوبیت برند”، “محبوبیت برند و تبلیغات دهان به دهان” و ” تبلیغات دهان به دهان و وفاداری به برند” ، مورد تایید قرار گرفته است.
- در میان روابط تایید شده، شدت تاثیر متغیر ” تبلیغات دهان به دهان برای برند گرجی” و ” وفاداری به برند گرجی”، بالاترین شدت تاثیر ، و تاثیر متغیر “خود اجتماعی تصور یافته توسط برند” بر ” ” محبوبیت برند گرجی” درای کمترین میزان شدت تاثیر بوده است.
۵-۳-۲- در مورد برند” شیرین عسل” :
- فقط رابطه بین متغیرهای ” تنوع طلبی و وفاداری به برند”، از دیدگاه نمونه آماری تحقیق مورد تایید قرار نگرفته است.
- روابط متغیرهای ” محبوبیت برند و وفاداری برند“، ” تصویر برند و محبوبیت برند” ، ” خود اجتماعی تصور یافته توسط برند و تبلیغات دهان به دهان” ، ” تنوع طلبی و محبوبیت برند”، ” خود اجتماعی تصور یافته توسط برند و محبوبیت برند” ، ” محبوبیت برند و تبلیغات دهان به دهان” و ” تبلیغات دهان به دهان و وفاداری به برند” مورد تایید قرار گرفته است.
- در میان روابط تایید شده، بیشترین تاثیر در مورد رابطه دو متغیر “تنوع طلبی” و ” محبوبیت برند شیرین عسل ” بوده و کمترین میزان شدت تاثیر در مورد رابطه دو متغیر ” محبوبیت برند و وفاداری به برند شیرین عسل بوده است.
۵-۳-۳ در مورد برند “مینو” :
- رابطه بین متغیرهای” تنوع طلبی فرد و محبوبیت برند”، ” محبوبیت برند و وفاداری به برند”، تصویر برند و محبوبیت برند” و ” تبلیغات دهان به دهان و وفاداری به برند” مورد تایید قرار نگرفته است.
متغیر “تنوع طلبی ” دارای رابطه مستقیم با شدت تاثیر ۸۸/۰ بر متغیر ” وفاداری به برند مینو” در نمونه آماری این تحقیق بوده است.
- رابطه بین متغیرهای” تنوع طلبی و وفاداری”، ” خود اجتماعی تصور یافته توسط برند و محبوبیت برند ” ، ” خود اجتماعی تصور یافته توسط برند و تبلیغات دهان به دهان ” و ” محبوبیت برند و تبلیغات دهان به دهان” مورد تایید قرار گرفته است.
- در میان روابط تایید شده بیشترین تاثیر در مورد رابطه دو متغیر ” خود اجتماعی تصور یافته توسط برند و محبوبیت برند مینو ” بوده است و کمترین شدت تاثیر در مورد ” خود اجتماعی تصور یافته توسط برند و تبلیغات دهان به دهان در مورد برند مینو ” بوده است.
شدت تاثیرهای مرتب شده در نتایج به دست آمده در مورد هر سه برند به صورت جدول ۵-۱ بوده است:
جدول (۵-۱ ):شدت تاثیرهای مرتب شده در نتایج به دست آمده
ردیف | رابطه بین دو متغیر | شدت تاثیر |
۱ | تبلیغات دهان به دهان برای برند گرجی بر وفاداری به برند گرجی | ۹۷/۲۶ |
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1399-09-22] [ 12:22:00 ق.ظ ]
|